ШІ-консультант

Поставте запитання ШІ-консультанту

і отримайте відповідь за 60 секунд

  • Податки
  • Військовий облік
  • Звітність
  • Трудове право
  • Бухоблік

Консультую з податкового та бухобліку

Поставте ваше запитання

  • Посилання скопійовано

Визначаємо дату видачі наказу про незастосування коригувань фінрезультату до оподаткування

Якою датою слід видавати наказ про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на різниці, визначені розділом ІІІ ПКУ?

Цій консультації більше 3-х років. Українське законодавство складне і мінливе, тож на даний момент редакція не гарантує її 100% актуальність. У разі сумнівів скористайтесь пошуком, щоб читати свіжіші статті і консультації, або зверніться за допомогою до нашого ШІ-консультанта.

Відмітку про незастосування різниць з податку на прибуток проставляють у полі декларації з податку на прибуток перед підписами уповноважених осіб:

Наявність рішення15

Прийнято рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці

 Х

 Прийнято рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 розділу III Податкового кодексу України, наказ №123 від 12.01.2016 р.

У  графі «Наявність рішення» проставляється позначка «+» або інша, а у графі «Прийнято рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці» зазначаються реквізити прийнятого рішення (тобто номер і дата наказу (чи розпорядження) по підприємству про незастосування різниць).

Аналогічно говорять і контролери у підкатегорії 102.23.02 «ЗІР» (питання «Як у податковій декларації з податку на прибуток підприємств платником податку зазначається рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на різниці, визначені відповідно до положень розд. ІІІ ПКУ?»):

- в основній частині декларації у полі «Наявність рішення» проставляється позначка;

- у полі «Прийнято рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці» – номер та дата розпорядчого документа підприємства, на підставі якого прийнято таке рішення.

 Рішення приймається один раз – у першому році, в якому дохід не перевищує 20 млн грн. Після такого рішення не застосовують різниці до тих пір, поки дохід не перевищить 20 млн грн. Тож щороку приймати чи дублювати таке рішення не потрібно. 

Щодо дати наказу законодавчих директив немає, тож платник податку на прибуток самостійно визначає дату, якою буде видаватися такий наказ.

Якщо наказ керівника підприємства видається на початку року (наприклад, 2015 р.), за який буде визначатися обсяг доходу 20 млн грн (тобто ще не відомо, яка сума доходу буде отримана за цей рік), його можна скласти з таким формулюванням:

«З метою оподаткування прибутку за податкові періоди, які починаються з 01.01.2015 року або після цієї дати, наказую:

- за умови, якщо річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищуватиме двадцяти мільйонів гривень, відповідно до пп. 134.1.1 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, приймається рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень розділу ІІІ Податкового кодексу України  від 2 грудня 2010 року №2755-VI.

- такий порядок  застосовувати протягом безперервної сукупності років, в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу.»

Також можна видати такий наказ і після закінчення звітного року, але не пізніше фактичної дати подання декларації за такий рік.

Наприклад, якщо перший рік, за який підприємство не застосовує коригування фінрезультату, буде 2015 р., то в цьому разі наказ видається на початку 2016 р. і формулювання наказу може бути таким:

«У зв’язку з тим, що річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за 2015 р., становить 15136200 грн, що не перевищує двадцяти мільйонів гривень, наказую:

- відповідно до пп. 134.1.1 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI не застосовувати коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень розділу ІІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI за 2015 рік.

- такий порядок  застосовувати протягом безперервної сукупності років, в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу.»

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Строки подання декларації нерезидентом за ПКУ у 2026 році
    Нерезидент-покупець, який придбав інвестиційний актив в іншого нерезидента без постійного представництва в Україні, подає декларацію з податку на прибуток за рік — протягом 60 календарних днів після його завершення
    05.10.202622
  • Поворотна фіндопомога: продовження строку та 12 місяців за ПКУ (аудіоверсія)
    ТОВ отримало від іншого ТОВ безвідсоткову поворотну фінансову допомогу. Строк її повернення спливає. Чи можна продовжити строк додатковою угодою або оформити новий договір без фактичного повернення коштів? Які наслідки це має для платника єдиного податку та платника податку на прибуток?
    01.10.20261 519
  • Виплати нерезиденту Польщі за сертифікацію халяль у 2025 році: додаток ПН (аудіоверсія)
    У 2025 році підприємство перерахувало резиденту Польщі кошти за отримання сертифікатів та реєстраційний внесок за впровадження системи халяль. Чи потрібно зазначені виплати включати до додатка ПН Декларації з податку на прибуток? Чи необхідно отримувати від нерезидента сертифікат податкового резидентства з апостилем?
    01.10.202635
  • Спонсорство та меценатство у спорті у 2026 році: ризики та коригування (аудіоверсія)
    Високодохідний платник податку на прибуток планує надати фінансову підтримку неприбутковій спортивній організації (зокрема, ДЮСШ) з розміщенням логотипа на формі учасників. З урахуванням офіційної позиції ДПС у категорії 102.04 ЗІР, які податкові наслідки виникають у сторін за договором спонсорства (пп. 140.5.4, 140.5.9, 140.5.14 ПКУ та ризик втрати статусу неприбутковості за пп. 133.4 ПКУ) та які правові переваги має оформлення операції як меценатської допомоги?
    24.09.202636
  • Таблиця 2 Додатка БД заповнюється при уточненні періодів до 2025 року: ДПС
    При уточненні декларації за періоди до 2025 року з безоплатними передачами неприбутковим організаціям потрібно заповнити таблицю 2 Додатка БД та показати перевищення ліміту 4%
    14.09.202641