• Посилання скопійовано

Відображення витрат на додаткові послуги у накладній

Під час придбання металу постачальник у накладній окреми рядком відобразив суму наданих послуг з порізки. Чи можливо відображати у накладній товар та послуги одночасно? Чи є право на витрати за таким документом?

Так, підприємство має повне право на визнання зазначених витрат у вигляді товару та послуг з порізки у складі витрат. Але для вирішення питання, яким документом повинна підтверджуватись госпоперація понесених витрат на порізку, слід звернутись до умов договору. Власне у договорі буде зазначено договірну вартість товару, а також: чи належить до складової вартості металу послуга з порізки чи встановлено окрему вартість на послугу. Якщо на послугу з порізки встановлено окрему ціну, то краще підтверджувати це окремим первинним документом. З іншої сторони, якщо у накладній буде окремим рядком вказано вартість послуг, помилки у цьому не має.

Проте, підприємству-покупцю за умовами запитання потрібно звернути увагу на наступний момент. Придбані запаси зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Первісною вартістю запасів, що придбані за плату, є собівартість запасів, яка складається з фактичних витрат перелічених у п. 9 П(С)БО 9, зокрема:

- суми, що сплачуються згідно з договором постачальнику (продавцю), за вирахуванням непрямих податків (наприклад, якщо сторони є платниками ПДВ); 

- інших витрат, які безпосередньо пов'язані з придбанням запасів і доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання у запланованих цілях. 

Відповідно, понесена сума витрат на послуги порізки металу є складовою собівартості придбаного товару. Таку суму потрібно розподілити до кожної одиниці придбаного товару у процентному відношенні. Але документальне підтвердження має бути оформлено відповідно до умов договору купівлі-продажу металу. Щоправда при умові підтвердження госпоперації первинними документами, у яких зазначено всі обов’язкові реквізити (перелік обов’язкових реквізитів передбачено ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88).

Адже підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади (до затверджених форм відносять, наприклад, податкові накладні, акцизні накладні, касові документи тощо). І як сказано у п. 2.7 Положення №88: документування господарських операцій може здійснюватись із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм. Якщо послуга є складовою ціни реалізації металу, про що вказано у договорі купівлі-продажу, у такому разі продавець має право у накладній зазначити окремими рядками зміст та обсяг таких операції (метал та послуга з порізки), одиницю виміру тощо.

Своєю чергою покупець має повне право на віднесення таких сум зазначених у накладній до первісної вартості придбаних запасів.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Коригування фінрезультату резидентом Дія Сіті на загальних підставах при переході на особливі умови оподаткування
    Резидент Дія Сіті – платник податку на прибуток на загальних підставах із застосуванням річного звітного періоду, який протягом року переходить на оподаткування на особливих умовах, повинен здійснювати коригування фінрезультату на всі різниці, якщо річний дохід платника складає більше 40 млн грн
    17.06.202519
  • Збитки, дивідендні аванси та МПЗ: порядок відображення у декларації з податку на прибуток
    Як у декларації з податку на прибуток відобразити сплачені авансові внески при виплаті дивідендів, якщо за звітний період отримано від'ємний об'єкт оподаткування (збиток)? Чи формують такі внески переплату в інтегрованій картці платника та чи можна ними зменшити позитивне значення мінімального податкового зобов'язання (МПЗ)?
    16.06.202532
  • Чи нараховувати дивіденди засновникові, який помер?
    Підприємство планує нарахувати дивіденди за 2025 рік, але один із засновників помер, а спадкоємці ще не переоформили спадщину. Як у такому випадку нараховувати дивіденди? Чи потрібно нараховувати дивіденди на померлого засновника? Як бути з податками? До того ж цьому засновнику не повністю виплатили дивіденди за 2024 рік (податки були сплачені у 2024 році). Як бути із невиплаченою частиною дивідендів за 2024 рік?
    13.06.202558
  • РК до ПН на аванс за ОЗ: зміна курсу євро та кількості
    Підприємство отримало аванс (45% вартості) за основний засіб з прив'язкою до курсу євро та зареєструвало податкову накладну із зазначенням кількості 0,45. На дату відвантаження ОЗ курс євро змінився. Як коректно скласти РК для зміни ціни та збільшення кількості до 1 одиниці ОЗ в ПН? Які встановлені терміни для реєстрації такого РК?
    10.06.202545
  • Оренда у засновника: облік витрат та податок на прибуток
    ТОВ орендує у свого засновника частину його приватного житлового приміщення для господарських потреб (розміщення бухгалтера). Чи має право ТОВ включати орендну плату до витрат, що формують фінрезультат до оподаткування? За яких умов такі витрати можуть бути не визнані контролюючим органом?
    09.06.20251 077