Як передбачено пп. 140.5.4 та 140.5.5-1 ПКУ, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується:
- на суму 30% вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у пп. 140.2 та пп. 140.5.6 ПКУ, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 ПКУ), придбаних у нерезидентів (у тому числі пов’язаних осіб - нерезидентів), зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого КМУ відповідно до пп. 39.2.1.2 ПКУ;
- на суму 30% вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг (крім операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 ПКУ), реалізованих на користь нерезидентів, зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого КМУ відповідно до пп. 39.2.1.2 ПКУ.
Зокрема, у Переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим пп. 39.2.1.2 ПКУ, що затверджено Постановою від 27.12.2017 р. №1045 наведено таку країни як Республіка Молдова.
При цьому, вимоги обох наведених пунктів не застосовуються платником податку, якщо операція не є контрольованою та сума таких доходів підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом "витягнутої руки" відповідно до процедури, встановленої ст. 39 ПКУ, але без подання звіту.
Разом з цим, якщо ціна реалізації товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг є нижчою за ціну, визначену відповідно до принципу "витягнутої руки", встановленого ст. 39 ПКУ, коригування фінансового результату до оподаткування здійснюється на розмір різниці між вартістю, визначеною виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом "витягнутої руки", та вартістю реалізації.
Законодавчо не передбачено обов’язку подавати платниками податківців документів, які підтверджують, що ціна відповідає ціні визначеній за принципами "витягнутої руки" разом з податковою або фінансовою звітністю. Отже, вважаємо, що така інформація та документальне підтвердження надається платником податків за запитом контролюючого органу.
Таким чином, підприємство за запитом має надати контролюючому органу пояснення, що податкові різниці передбачені пп. 140.5.4 та 140.5.5-1 ПКУ не застосовувались в зв’язку з тим, що ціна експорту/імпорту товарів відповідає рівню ціни визначеної за принципами "витягнутої руки", що встановлені ст. 39 ПКУ. Разом з поясненням підприємство надає підтверджуючі документи щодо того, що встановлена ціна відповідає рівню цін, що визначені за принципом "витягнутої руки".
Порядок визначення ціни за принципом "витягнутої руки"
Зокрема, порядок визначення ціни за принципом "витягнутої руки" викладено у пп. 39.1 ПКУ. Перелік методів за якими визначається відповідність умов операції принципу "витягнутої руки" визначено у пп. 39.3 ПКУ:
- порівняльної неконтрольованої ціни (пп. 39.3.3 ПКУ);
- ціни перепродажу (пп. 39.3.4 ПКУ);
- "витрати плюс" (пп. 39.3.5 ПКУ);
- чистого прибутку (пп. 39.3.6 ПКУ);
- розподілення прибутку (пп. 39.3.7 ПКУ).
Згідно з обраним методом визначається і відповідний перелік підтверджуючих документів, які повинно надати підприємство для підтвердження відповідності встановленої ціни принципу «витягнутої руки».
Наприклад, метод порівняльної неконтрольованої ціни полягає у порівнянні ціни, застосованої у контрольованій (в даному випадку мова йде про операцію, яку зазначено у пп. 140.5.4 ПКУ) операції, з ціною у зіставній (зіставних) неконтрольованій (неконтрольованих) операції (операціях), які фактично здійснені платником податків (іншими особами) або на підставі інформації, отриманої з джерел, визначених пп. 39.5.3 ПКУ.
Такими джерелами є джерела інформації, які містять відомості, що дають можливість зіставити комерційні та фінансові умови операцій, зокрема:
а) інформацію про зіставні неконтрольовані операції платника податків, а також інформацію про зіставні неконтрольовані операції його контрагента - сторони контрольованої операції з непов’язаними особами;
б) будь-які інформаційні джерела, що містять відкриту інформацію та надають інформацію про зіставні операції та осіб;
в) інші джерела інформації, з яких інформація отримана платником податків з дотриманням вимог законодавства та які надають інформацію про зіставні операції та осіб за умови, що платник податків надасть таку інформацію контролюючому органу;
г) інформацію, отриману контролюючим органом у рамках укладених Україною міжнародних угод.
Отже, чіткого переліку документів для підтвердження відповідності ціни принципу "витягнутої руки" не встановлено. Перелік документів залежить від обраного методу та характеру операцій. Однак такими підтвердженнями можуть бути будь - які документи (інформаційні джерела), які засвідчують відповідність ціни до ціни у зіставних операціях.
Детальніше про визначення ціни за принципом "витягнутої руки" ми писали тут.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити