Звільнення від оподаткування ПДВ, встановлене п. 197.12 ПКУ, не поширюється на операцію погашення заборгованості за рахунок передання заставного майна у власність банку платником ПДВ.
Тому слід керуватися загальними правилами, встановленими п. 188.1 ПКУ.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. При цьому база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи із звичайної ціни).
У бухгалтерському обліку передання заставного нерухомого майна (офісної будівлі) у власність банку відображається відповідно до П(С)БО 7, як його вибуття у результаті продажу.
Фінансовий результат від вибуття об'єктів основних засобів визначається вирахуванням з доходу від вибуття основних засобів їх залишкової вартості, непрямих податків і витрат, пов'язаних з вибуттям основних засобів.
Регістри аналітичного обліку основних засобів, що вибули, додаються до документів, якими оформлені факти вибуття основних засобів (п. 34 П(С)БО 7).
У п. 40 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.2003 р. №561, зазначено, що об'єкт основних засобів перестає визнаватися активом (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок продажу, ліквідації, безоплатної передачі, нестачі, остаточного псування або інших причин невідповідності критеріям визнання активом.
Компенсація, що підлягає отриманню після продажу (вибуття) об'єкта основних засобів, визнається за його справедливою вартістю. Різницю між номінальною сумою компенсації та грошовим еквівалентом ціни визнають як фінансовий дохід.
У бухгалтерському обліку погашення заборгованості за рахунок передання заставного нерухомого майна (офісної будівлі) у власність банку відображається так (суми умовні):
Зміст господарської операції |
Бухгалтерський облік |
Сума, млн. грн |
|
Дебет |
Кредит |
||
Відображено переведення нерухомого майна (офісної будівлі) до групи необоротних активів, утримуваних для продажу, в сумі залишкової вартості |
286 |
103 |
10000 |
Списано нарахований знос |
131 |
103 |
7000 |
Відображено дохід від продажу нерухомого майна – за його залишковою вартістю (на практиці майно може реалізовуватись за будь-якою вартістю) |
377 |
712 |
12000 |
Нараховано податкові зобовязання з ПДВ |
712 |
641 |
2000 |
Списано вартість нерухомого майна |
943 |
286 |
10000 |
Погашено прострочену заборгованість за рахунок передання заставного нерухомого майна (офісної будівлі) |
611 |
377 |
12000 |
Відображено фінансовий результат |
712 791 |
791 943 |
10000 10000 |
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити