• Посилання скопійовано

Складаємо податкову накладну у разі переходу платника єдиного податку на 5% без ПДВ

ТОВ переходить з єдиного податку 3% на єдиний податок 5% (без ПДВ). Як скласти податкову накладну?

Якщо платник ЄП зі ставкою 3% реєструється як платник ЄП зі ставкою 5%, то його реєстрація, як платника ПДВ анулюється. Анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру. Виключення з Реєстру здійснюється останнім днем звітного періоду, що передує переходу на ставку ЄП 5%. Контролюючий орган виключає платника ЄП з Реєстру без подачі таким суб'єктом заяви про анулювання реєстрації у разі, якщо у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування таким суб'єктом зроблено відповідну позначку (п. 5.4 Положення №1130).

Останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації (п. 184.6 ПКУ). Скоріше за все особа застосовує квартальний звітний період для ПДВ (ст. 202 ПКУ).

Анулювання реєстрації платника ПДВ вимагає виконати вимоги п. 184.7 ПКУ. Особа у останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника ПДВ, зобов’язана визначити ПЗ з ПДВ за товарами/послугами, необоротними активами суми податку за якими були включені до складу ПК, і такі активи на день анулювання не були використані у оподатковуваних операціях в межах госпдіяльності.

Базою оподаткування у цьому випадку є звичайна ціна відповідних товарів/послуг чи необоротних активів. У даному випадку, звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.  Ринкові ціни -  це ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах (пп. 14.1.71, пп. 14.1.219 ПКУ).

Згідно з п. 11 Порядку №1307:

  • у верхній лівій частині ПН у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та тип причини: 10;
  • у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «600000000000», а у рядку «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П. І. Б.);
  • розділи А та Б такої ПН заповнюються відповідно до п. 16 Порядку №1307.

За нормами п. 16 Порядку №1307 ми заповнюємо цю ПН аналогічно, як і ПН у разі нарахування ПЗ за п. 198.5 ПКУ. У разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку №1307:

  • у графі 2 табличної форми ПН платником зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, складених на такого платника податку при постачанні йому товарів/послуг, необоротних активів, за якими він визначає податкові зобов'язання;
  •  у графі 4 вказується «грн»;
  • у графі 10 вказується вартість (частина вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховується податок;
  • графи 3.1, 3.2, 3.3, 5 - 9, 11 не заповнюються.

Якщо на дату анулювання реєстрації як платника ПДВ обліковується дебіторська заборгованість за оплаченими, але не отриманими товарами/послугами, необоротними активами, за якими суми ПДВ було включено до ПК, то особа повинна не пізніше дати анулювання нарахувати ПЗ за такими товарами/послугами, необоротними активами виходячи з їх звичайної ціни, визначеної на момент такого нарахування. 

Приклад. Платник ЄП зі ставкою 3% підприємство «А» 1 листопада сплатило аванс за 10 пар взуття (ПН продавця від 01.11.2017 р. №11) загальною сумою 9600 грн (в т.ч. ПДВ 1600 грн).

З 01.01.2018 р. відбувається перехід на сплату ЄП зі ставкою 5%. У останньому звітному періоді не пізніше 31.12.2017 р. підприємство «А» зобов’язано скласти та зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, складену за нормою п. 184.7 ПКУ за сплаченим авансом продавцю, за яким суми ПДВ відображались у складі ПК підприємства «А» (дивЗразок). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Водоп`янова Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Як визначається звичайна ціна при нарахуванні ПЗ по товарам на дату анулювання реєстрації як платника ПДВ?
    З метою отримання переліку офіційних джерел, які містять інформацію про ринкові ціни звертатися до Мінекономіки, органів держстатистики та інших держорганів, уповноважених законом здійснювати виробництво і поширення офіційної державної статистичної інформації
    11.10.20256
  • Повторне подання Уточнюючого розрахунку з ПДВ
    Чи дозволено подавати другий (наступний) Уточнюючий розрахунок до однієї й тієї ж декларації з ПДВ, якщо попередній Уточнюючий розрахунок до цього періоду вже був поданий та врахований, але згодом виявлено нові помилки?
    10.10.202532
  • Пояснення розбіжностей між деклараціями ЄП та ПДВ
    Підприємство, платник ЄП (3%) та ПДВ, отримало запит ДПС щодо розбіжності між обсягами доходу у деклараціях з єдиного податку та ПДВ за 2024 рік. Різниця виникла через оплату у I кварталі 2024 року послуг, наданих у 2023 році (відповідно до пп. 292.1 та пп. 292.6 ПКУ). Як коректно обґрунтувати цю різницю в письмовому поясненні та які саме підтвердні документи (договори, акти, банківські виписки) необхідно надати податковому органу?
    09.10.202558
  • Чи враховуються операції передачі гумдопомоги у критерій 1 млн грн для обов’язкової реєстрації платником ПДВ?
    Якщо операції з передачі гумдопомоги відповідають умовам ПКУ – то застосовуються норми пп. 69.12 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, якщо не відповідають - то обсяг операцій включається при визначенні загальної суми для цілей обов’язкової реєстрації платником ПДВ
    09.10.202530
  • Списання ПДВ та кредиторської заборгованості за нереєстрованою ПН
    ТОВ (платник ПДВ) отримало товар на 12 000 грн (в т.ч. ПДВ 2000 грн) 15.09.2024, сплативши 10 000 грн. Залишок 2000 грн (сума ПДВ) згідно з договором мав бути сплачений після реєстрації ПН. Станом на 06.10.2025 ПН не зареєстрована, термін для включення до податкового кредиту (365 днів) минув. У яку дату та на підставі якого документа списати на витрати втрачену суму податкового кредиту (2000 грн)? У яку дату та як списати кредиторську заборгованість 2000 грн перед постачальником і відобразити її доходом?
    09.10.20251 217