Якщо платник ЄП зі ставкою 3% реєструється як платник ЄП зі ставкою 5%, то його реєстрація, як платника ПДВ анулюється. Анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру. Виключення з Реєстру здійснюється останнім днем звітного періоду, що передує переходу на ставку ЄП 5%. Контролюючий орган виключає платника ЄП з Реєстру без подачі таким суб'єктом заяви про анулювання реєстрації у разі, якщо у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування таким суб'єктом зроблено відповідну позначку (п. 5.4 Положення №1130).
Останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації (п. 184.6 ПКУ). Скоріше за все особа застосовує квартальний звітний період для ПДВ (ст. 202 ПКУ).
Анулювання реєстрації платника ПДВ вимагає виконати вимоги п. 184.7 ПКУ. Особа у останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника ПДВ, зобов’язана визначити ПЗ з ПДВ за товарами/послугами, необоротними активами суми податку за якими були включені до складу ПК, і такі активи на день анулювання не були використані у оподатковуваних операціях в межах госпдіяльності.
Базою оподаткування у цьому випадку є звичайна ціна відповідних товарів/послуг чи необоротних активів. У даному випадку, звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін. Ринкові ціни - це ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах (пп. 14.1.71, пп. 14.1.219 ПКУ).
Згідно з п. 11 Порядку №1307:
- у верхній лівій частині ПН у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та тип причини: 10;
- у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «600000000000», а у рядку «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П. І. Б.);
- розділи А та Б такої ПН заповнюються відповідно до п. 16 Порядку №1307.
За нормами п. 16 Порядку №1307 ми заповнюємо цю ПН аналогічно, як і ПН у разі нарахування ПЗ за п. 198.5 ПКУ. У разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку №1307:
- у графі 2 табличної форми ПН платником зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, складених на такого платника податку при постачанні йому товарів/послуг, необоротних активів, за якими він визначає податкові зобов'язання;
- у графі 4 вказується «грн»;
- у графі 10 вказується вартість (частина вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховується податок;
- графи 3.1, 3.2, 3.3, 5 - 9, 11 не заповнюються.
Якщо на дату анулювання реєстрації як платника ПДВ обліковується дебіторська заборгованість за оплаченими, але не отриманими товарами/послугами, необоротними активами, за якими суми ПДВ було включено до ПК, то особа повинна не пізніше дати анулювання нарахувати ПЗ за такими товарами/послугами, необоротними активами виходячи з їх звичайної ціни, визначеної на момент такого нарахування.
Приклад. Платник ЄП зі ставкою 3% підприємство «А» 1 листопада сплатило аванс за 10 пар взуття (ПН продавця від 01.11.2017 р. №11) загальною сумою 9600 грн (в т.ч. ПДВ 1600 грн).
З 01.01.2018 р. відбувається перехід на сплату ЄП зі ставкою 5%. У останньому звітному періоді не пізніше 31.12.2017 р. підприємство «А» зобов’язано скласти та зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, складену за нормою п. 184.7 ПКУ за сплаченим авансом продавцю, за яким суми ПДВ відображались у складі ПК підприємства «А» (див. Зразок).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити