• Посилання скопійовано

Зміна номенклатури після передоплати: чи потрібно виписувати розрахунок коригування?

Підприємство згідно з договором постачає бандажі, колеса, рейки. Після отримання передоплати з призначенням платежу «за бандажі» виписується податкова накладна. Однак постачання було здійснено іншого товару (рейки). Чи треба виписувати розрахунок коригування на заміну номенклатури? Чи виписується податкова накладна на відвантаження іншого товару як перша операція?

Відповідно до п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов’язань (і відповідно датою складання ПН) є дата, на яку припадає перша з подій:

1) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню;

2) дата відвантаження товарів.

В даному випадку, варто зважати на метод обліку розрахунків: у розрізі договорів чи у розрізі рахунків. Якщо договором передбачено розрахунки здійснюються в цілому за договором, то відповідно при відвантажені товару здійснюється зміна номенклатури об’єкта постачання. Відповідно згідно з п. 192.1 ПКУ постачальник складає розрахунок коригування до податкової накладної на таку передоплату.  Порядок такого виправлення податківці зазначають у своїй публікації :

«Коли після отримання коштів та складання податкової накладної відбувається зміна кількості/вартості та номенклатури товарів/послуг в межах отриманої суми (тобто ні товари/послуги, ні кошти не повертаються), постачальник (продавець) на дату постачання товарів/послуг складає розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на дату отримання коштів, в якому одним рядком зазначає показники зі знаком «–» щодо товарів/послуг, номенклатура яких виправляється, та другим рядком – зі знаком «+» щодо товарів/послуг, які фактично постачаються на їх заміну. При цьому у графі 2 зазначається причина коригування – «зміна номенклатури».

При цьому, оскільки таке коригування не призведе до зміни суми такої податкової накладної, то складається і реєструється вона саме постачальником.

А от якщо податкові накладні при отриманні авансу складаються у розрізі рахунків – відповідно відвантаження продукції за іншим рахунком буде першою подією і призведе до необхідності складання ще однієї податкової накладної. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»