• Посилання скопійовано

Списання основних засобів у зв’язку з їх розібранням

Спеціальна фірма здійснює списання замортизованих основних засобів. У випадку наявності дорогоцінних та кольорових металів фірма перераховує на рахунок підприємства вартість таких матеріалів. Чи буде достатньо висновку такої компанії для уникнення податкового зобов'язання з ПДВ за п. 189.9 ПКУ?

Запитання: 

Підприємство списує повністю замортизовані основні засоби. Такі списання відбувається спеціалізованою фірмою, яка дає рекомендації щодо подальшого використання таких основних засобів. У випадку неможливості використання основні засоби списуються і утилізуються цією ж компанією. У випадку наявності дорогоцінних та кольорових металів фірма на яку передано обладнання перераховує на рахунок підприємства вартість таких матеріалів. Чи буде достатньо висновку такої компанії для уникнення податкового зобов'язання з ПДВ за п. 189.9 ПКУ? Як і коли подається документ про розібрання таких основних засобів?

Відповідь:

У листі від 26.05.2017 р. №383/6/99-99-15-03-02-15/ІПК податківці детально роз’яснили своє бачення щодо вимог до оформлення списання основних засобів внаслідок неможливості їх подальшого використання. 

Згідно з п. 41 та 43 Методичних рекомендацій з обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.2003 р. №561 для визначення непридатності ОЗ до використання, можливості їх використання іншими підприємствами, організаціями та установами, неефективності або недоцільності їх поліпшення (ремонту, модернізації тощо) та оформлення відповідних первинних документів керівником підприємства створюється постійно діюча комісія.

Така комісія:

  • здійснює безпосередній огляд об'єкта, що підлягає списанню;
  • установлює причини невідповідності критеріям активу;
  • визначає осіб, з вини яких сталося передчасне вибуття основних засобів з експлуатації, вносить пропозиції щодо їх відповідальності;
  • визначає можливість продажу (передачі) об'єкта іншим підприємствам, організаціям та установам або використання окремих вузлів, деталей, матеріалів, що можуть бути отримані при демонтажі, розбиранні (ліквідації) основних засобів, установлює їх кількість і вартість;
  • складає і підписує акти на списання основних засобів.

Складені комісією акти на списання ОЗ відображаються в бухобліку після їх затвердження (погодження) посадовою особою (керівним органом), уповноваженою згідно із законодавством (статутом підприємства) приймати рішення щодо розпорядження (відчуження, ліквідації) об'єктів ОЗ. Тож такий акт списання повинен бути складений самим підприємством.

Радимо для цього використовувати типові форми, затверджені наказом Мінстату України від 29.12.95 р. №352:

Але це не вичерпний перелік документів, що супроводжують ліквідацію об'єкта ОЗ.

Дані про ліквідацію (списання) ОЗ відображаються додатково й у формі №ОЗ-6 "Iнвентарна картка обліку основних засобів" та у формі №ОЗ-8 "Картка обліку руху основних засобів".

До документів, якими оформлено вибуття ОЗ, додають (за їх наявності) регістри аналітичного обліку ОЗ (п. 42 Методрекомендацій №561 та п. 34 П(С)БО 7).

Документами, що підтверджують необхідність списання обєкту  ОЗ, є висновки відповідної експертної комісії щодо неможливості використання в майбутньому цих засобів за первісним призначенням. А  знищення, розібрання або перетворення ОЗ треба зафіксувати в акті на списання об'єкту ОЗ відповідної форми. 

Щодо того, як здійснювати подачу таких документів до податкової, то у ПКУ, на жаль, відповіді немає. Обов'язку подавати такі форми разом із декларацією з ПДВ чинним законодавством не передбачено. Тож, на нашу думку, надати такий документ можна у будь-який термін будь-яким шляхом — навіть просто пред'явити на вимогу під час податкової перевірки. Але у податківців – інша думка. Ми про це писали тут>>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Нарахування орендної плати та ПДВ при зміні власника земельної ділянки
    Підприємство, платник ПДВ, придбало земельну ділянку, яка вже перебуває в оренді. Договір оренди укладено з фізособою на умовах річної оплати 20000 грн до 31 грудня. Як новому власнику, що є платником ПДВ, нарахувати орендну плату орендарю та застосувати ПДВ, враховуючи, що попередній власник не був платником ПДВ? Які є варіанти? Чи необхідно коригувати розмір орендної плати та її періодичність?
    15.09.202517
  • Яка відповідальність за несвоєчасну реєстрацію розрахунку коригування?
    Покупець повернув товар, але постачальник своєчасно не склав розрахунок коригування до податкової накладної. Такий розрахунок коригування постачальник склав пізніше встановлених граничних строків. Після отримання розрахунку коригування покупець цього ж дня його зареєстрував. Чи можуть накласти штраф на покупця, постачальника?
    12.09.202588
  • Чи платити податок на доходи нерезидента та ПДВ з вартості інформаційних послуг, наданих нерезидентом?
    Підприємство уклало договір з нерезидентом (Гонконг) на інформаційно-консультаційні послуги, пов’язані з пошуком постачальника в Китаї, який забезпечить роботи за запитом замовника. Чи виникає тут обов'язок щодо сплати податку на доходи нерезидента? Чи оподатковується така операція ПДВ і якщо так – на яку дату слід скласти ПН?
    12.09.202547
  • ПДВ на транспортно-експедиційні послуги для нерезидента
    Підприємство надавало транспортно-експедиційні послуги нерезиденту з перевезення вантажів з Європи в Україну і нараховувало ПДВ, складало податкову накладну. Чи правильно воно робило? Якщо ні, як виправити помилково нараховані податкові зобов'язання, зокрема, за допомогою РК до ПН та уточнюючих декларацій з ПДВ, та як це вплине на податок на прибуток?
    12.09.202524
  • Обов’язок реєстрації платником ПДВ при здійсненні імпорту, якщо вартість обладнання перевищує 1 млн грн
    Якщо загальна сума від усіх здійснених підприємством операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн гривень, то підприємство зобов’язане буде зареєструватись як платник ПДВ
    11.09.202545