• Посилання скопійовано

Нюанси заповнення податкової накладної при будівельних роботах

Підрядник надає послуги з поточного ремонту. При виконанні робіт використовуються власні матеріали, та відбувається заміна обладнання. Предметом договору є виконання поточного ремонту. Чи треба в податковій накладній розшифровувати замінене обладнання та витрачені матеріали? Які проводки виникатимуть при цьому?

У своїх роз’ясненнях податківці наполягають: реквізит "Номенклатура товарів/послуг продавця", який віднесено до складу обов’язкових (пп. "е" п. 201.1 ПКУ), має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг, та не повинен містити інших даних. Якщо формулювання інше – це помилка, а податкові накладні із помилками в обов’язкових реквізитах не дають права на податковий кредит з ПДВ. Первинними документами в даному випадку будуть виступати договір та акт наданих послуг і відповідно номенклатури зазначеної в них і необхідно складати податкову накладну. А от як заповнювати такі первинні документи можна прочитати тут>>>

І при цьому не допоможе навіть норма останнього абзацу п. 201.10 ПКУ (що діє до 01.07.2017 р.), яка говорить, що  податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту. Адже, на думку податківців, недостатньо деталізована номенклатура в податковій накладній не дозволяє ідентифікувати зміст послуги, що постачається. Отже, без виправлення цієї помилки – жодного податкового кредиту. 

Оскільки згідно з  первинними документами підприємство надає послуги саме по ремонту, то відповідно матеріали та устаткування, яке використовується для заміни старого повинно потрапляти до собівартості таких послуг. Згідно з П(С)БО 16, собівартість реалізованих послуг складається:

  • з виробничої собівартості послуг, наданих протягом звітного періоду;
  • з нерозподілених постійних загально-виробничих витрат;
  • з наднормативних виробничих витрат. 

Усі прямі витрати відображуються по кредиту рахунка 23 "Виробництво" (на цьому рахунку формується виробнича собівартість послуг)". Згодом витрати по наданим "ремонтним послугам", що формують виробничу собівартість, списуються з кредиту рахунка 23 у дебет рахунка 903 "Собівартість реалізованих робіт і послуг". Відповідно матеріали (як придбані, так і власновироблені), які використовуються у ремонтних роботах списуються на рахунок 23 з подальшим віднесенням на собівартість реалізованих послуг. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024657
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202425
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20247754
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202427