Відповідно до пп. "е" п. 201.1 ПКУ номенклатура товарів, їх кількість та обсяг є обов’язковими реквізитам податкової накладної. При цьому, обов’язкові реквізити повинні відповідати формулюванню у первинних документах. Про це нагадали нещодавно у листі Головного управління ДФС у Чернігівській області.
Відповідно до п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів чи послуг вважається дата, що сталася раніше:
- дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню.
- дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Тож, як бачимо, ПН при передоплаті складається на конкретні товари чи послуги, які зазначаються у первинному документі на підставі якого здійснюється така передоплата.
І якщо виникла розбіжність, потрібно з’ясувати її причину.
Якщо зазначене в акті зазначалося і в договорі (рахунку), за яким робилася передоплата, це помилка постачальника, яку слід виправити.
Якщо після отримання передоплати відбулася зміна предмету договору, то це не помилка, хоча ця зміна також тягне за собою необхідність коригування даних ПН, складеної за фактом передоплати.
Втім, вносяться потрібні коригування, відповідно до ст. 192 ПКУ, однаково – шляхом складання РК до ПН (різними є лише причини, які наводяться в такому розрахунку коригування - «Зміна кількості, вартості та номенклатури» або «Виправлення помилки» тощо).
Як зазначило ДФС у Тернопільській області, якщо після отримання коштів та складання ПН відбувається зміна кількості/вартості та номенклатури товарів чи послуг в межах отриманої суми (тобто ні товари/послуги, ні кошти не повертаються), постачальник на дату постачання товарів/послуг складає РК до ПН, складеної на дату отримання коштів, в якому одним рядком зазначає показники зі знаком «–» щодо товарів/послуг, номенклатура яких виправляється, та другим рядком – зі знаком «+» щодо товарів/послуг, які фактично постачаються на їх заміну. При цьому у графі 2 зазначається причина коригування – «зміна номенклатури».
Залишилося визначитися із датою складання такого розрахунку коригування.
Якщо він складається для виправлення помилки, то у ньому зазначається дата виявлення такої помилки.
Якщо йдеться про зміну номенклатури, кількості та вартості наданих послуг, то слід врахувати, що податківці на сьогодні мають таку точку зору: якщо товари/послуги неплатнику ПДВ поставлені ще не були, то на момент зміни номенклатури таких товарів/послуг постачальник розрахунок коригування не складає. Виходячи з цього, РК має бути складений після надання таких послуг (тобто, датою складання відповідного акту).
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись