Пунктом 201.1 ПКУ визначено, що на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.
Тобто, право на складення податкових накладних та реєстрацію їх в ЄРПН має особа, що зареєстрована платником ПДВ.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку або дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації (пп. 187.1 ПКУ).
Відповідно до наведеної умови на дату першої події підприємство не було платником ПДВ, тому на момент оплати ПЗ у постачальника та ПК у покупця не виникає.
Якщо у платника перша подія (відвантаження товарів, оформлення документа на постачання послуг або зарахування коштів від покупця) відбулася до його реєстрації платником ПДВ, а друга подія відбулася після такої реєстрації платника ПДВ, то податкове зобов’язання з ПДВ за такою операцією не нараховується, за умови, що такий платник не обрав касовий метод визначення податкового зобов’язання.
Проте, якщо сума оплати буде коригуватися на той момент, коли постачальник став платником – ПДВ, то у разі:
- зменшення суми компенсації складати РК немає підстав, тому що ПН за першою подією не було;
- збільшення суми компенсації - необхідно скласти ПН на суму перевищення, адже податкове зобов’язання виникло на дату такого збільшення.
І тут постає питання, як саме скласти таку ПН, адже по суті у нас змінилася ціна товару, а його кількість лишилася та сама.
Виключно на нашу думку, в такій ПН необхідно зазначити дані щодо товару, який був відвантажений (номенклатура, УКТ ЗЕД, відвантажена кількість), а от у графі 7 «Ціна постачання одиниці» зазначити різницю між ціною на дату відвантаження та на дату оплати/підписання акту перерахунку ціни.
Оскільки додаткових роз’яснень від ДПС немає, радимо отримати для себе ІПК.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити