• Посилання скопійовано

ПДВ на заокруглену решту на бонусному рахунку

Аптека при розрахунках з клієнтами планує заокруглювати суму до 10 грн, зараховуючи суму заокруглення на бонусний рахунок. В обліку заокруглення відображається як авансова оплата, яка зараховуватиметься в рахунок оплати наступних покупок. Як виписувати ПН на таку авансову оплату, якщо ставка може бути як 7%, так і 20%? Як потім робити коригування?

Як можна вирішити дану ситуацію?

В описаній ситуації на момент отримання авансової оплати, що оформлено, як бонус, ще невідомо, який товар купуватиметься, окрім того, невідомо, за якою ставкою оподаткування буде оподатковуватися така отримана оплата — 7% чи 20%.

Чинним законодавством це питання не врегульоване. Тому для уникнення непорозумінь, рекомендуємо з цього питання отримати індивідуальну податкову консультацію. 

На наш погляд, це питання може бути вирішене так:

На момент отримання авансу аптека продає бонус. Тобто, назвою «товару» буде «бонус». Вимірюватися бонус може в штуках. Ціна однієї штуки, приміром, 1 грн, в т.ч. ПДВ, що визначається за ставкою 20%. Ціна без урахування ПДВ може бути, скажімо, 0,8333 грн, а сума ПДВ - 0,1667 грн (1 — 0,8333). В своїх консультаціях податкова служба допускає можливість в ціні та сумі ПДВ кількість знаків, що перевищує два знаки (див, приміром, тут, тут).

Тож, наприклад, якщо покупець сплатив 170 грн, а отримав товар на 166 грн, на бонусний рахунок зараховуватиметься 4 грн, в т.ч. ПДВ - 0,6667 грн. 

Якщо аптека на суму отриманої оплати складає зведені ПН за щоденними підсумками операцій, то бонуси на суму авансової оплати зазначатимуться в такій зведеній ПН. 

А на момент отримання товару до початкової ПН складаєтья РК на зміну номенклатури, з кодом причини коригування «104».

 

Особливості складання ПН за щоденними підсумками операцій

Дивимося відповідь ДПС на питання в ЗІР (101.16): «Який порядок заповнення податкових накладних за щоденними підсумками операцій, в тому числі у разі здійснення платником як оподатковуваних ПДВ операцій з постачання товарів/послуг, так і звільнених від оподаткування?».

ДПС відповідає так:

Для операцій, що оподатковуються або звільнені від оподаткування, складаються окремі ПН, тобто при одночасному постачанні одному отримувачу (покупцю) як оподатковуваних товарів/послуг, так і таких, що звільнені від оподаткування, постачальник (продавець) складає окремі податкові накладні.

У ПН, складеній на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування ПДВ, у графі «Складена на операції, звільнені від оподаткування» верхньої лівої частини робиться помітка «Без ПДВ».

Зазначене не поширюється на операції з постачання товарів/послуг, до яких одночасно застосовуються як нульова ставка, так і основна та/або ставка 7 та/або ставка 14 відс., крім випадків, передбачених Порядком №1307. У такому разі складається одна ПН, у якій заповнюються відповідні графи табличної частини розділу Б.

Операції, що оподатковуються за нульовою, основною ставкою, ставками 7 або 14 відс., відображаються в окремих рядках табличної частини розділу Б ПН.

До розділу Б ПН вносяться дані у розрізі опису (номенклатури) постачання товарів/послуг, а саме:

  • у графі 2 зазначається опис (номенклатура) товарів/послуг продавця;
  • у графах 3.1, 3.3 – код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП;
  • у графах 4 та 5 – одиниця виміру товарів/послуг;
  • у графі 6 – кількість (об’єм, обсяг) постачання товарів/послуг;
  • у графі 7 – ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ;
  • у графі 8 зазначається код ставки (20 – у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 – у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відс.; 14 – у разі здійснення операцій з постачання товарів, що підлягають оподаткуванню за ставкою 14 відс.; 902 – у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 – у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування;
  • графа 9 заповнюється у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, звільнених від оподаткування ПДВ. У графі 9 зазначається код відповідної пільги з ПДВ згідно з Довідниками податкових пільг (які затверджені ДПС станом на дату складання ПН). У разі здійснення пільгових операцій, які не внесені до вказаних довідників (у зв’язку із запровадженням нової пільги) станом на дату складання ПН, у графі 9 проставляється умовний код «99999999», а у відведеному полі зазначаються відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПКУ та/або міжнародного договору (угоди), якими передбачено звільнення від оподаткування;
  • у графі 10 – обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ;
  • у графі 11 – сума ПДВ.

До розділу А ПН (рядки I - XII) вносяться узагальнюючі дані за операціями на які складається така ПН, а саме:

  • у рядку I зазначається загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ;
  • у рядках II – V зазначаються суми ПДВ, нараховані виходячи з обсягів постачання, зазначених у рядках VI – VIII;
  • у рядках VI – XI зазначаються загальні обсяги постачання товарів/послуг в розрізі кодів ставок, зазначених у графі 8 розділу Б ПН.

У разі складання ПН на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування ПДВ, рядки II – X не заповнюються.

 

Складання РК до ПН за щоденними операціями

РК складається з кодом коригування «104» до ПН за щоденними операціями, показники якої коригуються. Про особливості складання такого РК можна почитати тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Оплата корпоративною карткою послуг Google Workspace та Office 365: ПДВ та документальне оформлення
    ТОВ на загальній системі оподаткування - платник ПДВ. Директор раніше сплачував нерезиденту (Google Workspace, Office 365) щомісячно за послуги доступу з власної картки без компенсації. Зараз планується перевести оплати на корпоративну картку. Чи правомірні такі щомісячні оплати з корпоративної карти? Чи може квитанція бути на ім'я директора? Чи потрібно сплачувати ПДВ за імпорт таких послуг?
    Сьогодні 14:1231
  • Придбання обладнання у неплатника ПДВ та його подальший продаж: оподаткування ПДВ
    Платник ПДВ придбаває сонячні панелі, акумулятори, інвертори та комплектуючі у постачальника-неплатника ПДВ, який самостійно імпортував це обладнання та сплатив ПДВ при митному оформленні. Потрібно з'ясувати порядок формування податкового зобов'язання при подальшому продажу, наявність права на податковий кредит, вплив факту імпорту неплатником ПДВ та вимоги до документального оформлення
    Сьогодні 13:0348
  • Оподаткування ПДВ міжнародних та внутрішніх перевезень для "єдинника" ІІІ групи ЄП
    ФОП на ІІІ групі ЄП зі ставкою 5% (неплатник ПДВ) займається міжнародними перевезеннями вантажів за основним КВЕД 49.41. Чи застосовується ставка ПДВ 0% при міжнародних перевезеннях за наявності ЦМР? Як оподатковуються ПДВ внутрішні перевезення? Чи потрібна звітність з ПДВ?
    Сьогодні 10:5713
  • Оподаткування компенсації за рішенням суду щодо знищеного авто
    Підприємство отримало на рахунок компенсацію за рішенням суду у сумі 1 млн грн за вантажний автомобіль, який був виведений з експлуатації після ДТП. Чи слід нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ при отриманні цієї суми та на яку базу їх визначати? Чи потрібно включати зазначену суму компенсації до складу доходу підприємства? Автомобіль придбано за 600 тис. грн (в т.ч. ПДВ 100 тис. грн), залишкова вартість на дату ДТП і виведення з експлуатації 400 тис. грн
    03.11.202519
  • Передача брендованих термокружок дилерам: що з оподаткуванням?
    Підприємство, при проведенні конференції для 35 дилерів (не працівників), передало їм безкоштовно брендовані термокружки ринковою вартістю 10 500,00 грн за одиницю, які використовувались як елемент представницьких витрат і втратили товарний вигляд. Чи вважається безоплатна передача таких термокружок додатковим благом фізичних осіб (дилерів) з відповідним оподаткуванням ПДФО та ВЗ? Чи виникає у підприємства зобов'язання щодо нарахування компенсуючого ПДВ (за пп. 198.5 ПКУ) на вартість цих термокружок?
    03.11.202529