Відповідно до пп. 197.12 ПКУ, звільняються від оподаткування ПДВ операції банків та інших фінансових установ з постачання майна, набутого ними у власність внаслідок звернення стягнення на таке майно. Звільнення від оподаткування стосується тієї частини вартості майна, за якою воно було набуте у власність в рахунок погашення зобов’язань за договором кредиту (позики). Тобто під оподаткування ПДВ підпадає тільки «націнка» на такі товари, яка визначається як різниця між ціною продажу та сумою кредиту (заборгованості за кредитом), в рахунок погашення якого річ перейшла у власність ломбарду.
Наприклад, клієнт взяв кредит на суму 5000 грн, в залог здав золотий перстень. Разом з відсотками за користування кредитом клієнт мав повернути ломбарду 6000 грн. Ця сума залишилася не погашеною внаслідок чого перстень перейшов у власність ломбарду. Ломбард його продав за 15 000 грн. Отже, ПДВ слід сплатити з суми 9 000 грн, тобто 1800 грн (20%). Якщо товари, набуті у власність ломбардом, реалізовуватиме не він сам, а ФОП, то з таким ФОПом слід укласти договір комісії на реалізацію товарів.
Хоча при переданні товару на комісію право власності на такий товар о від комітента до комісіонера не переходить, але з точки зору Податкового кодексу України така операція є об’єктом оподаткування ПДВ.
Так, передання товарів у межах договорів комісії, укладених на території України, для цілей оподаткування вважається їх постачанням (абз. «е» пп. 14.1.191 ПКУ).
Відповідно до пп. 189.4 ПКУ, дата збільшення податкових зобов’язань згідно з договорами комісії визначається за загальними правилами ст. 187 ПКУ, тобто на дату передання майна від комітента комісіонеру.
При цьому база оподаткування визначається в порядку, наведеному вище. Тобто базою оподаткування є різниця між ціною, по якій комісіонер має продати товар та вартістю, за якою цей товар був набутий у власність ломбардом.
Отже, датою передання товарів ФОПу на реалізацію за договором комісії ломбард має оформити на такого ФОПа (якщо він є платником ПДВ) або на отримувача «Неплатник», якщо ФОП не є платником ПДВ, податкову накладну. При цьому у графі «ціна» слід вказати націнку по відповідному товару.
У випадку, якщо у подальшому реальна ціна продажу відрізнятиметься від запланованої, то до податкової накладної потрібно буде оформити розрахунок коригування.
Під час продажу невикуплених клієнтами товарів, які перейшли у власність ломбарда, ПДВ нараховується на суму націнки. Націнка обчислюється як різниця між ціною продажу та сумою непогашеного кредиту клієнта. Це саме стосується і випадку, якщо такі товари реалізовуватимуться через посередника (комісіонера).
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс
Передплатити