• Посилання скопійовано

Ломбард реалізовує невикуплені товари: як оподатковувати ПДВ?

Ломбард реалізовує товари, які перешли йому у власність внаслідок непогашення кредитів клієнтами. Реалізація здійснюється через ФОПа. Коли виникають податкові зобов'язання і як обчислюється база оподаткування ПДВ?

Відповідно до пп. 197.12 ПКУ, звільняються від оподаткування ПДВ операції банків та інших фінансових установ з постачання майна, набутого ними у власність внаслідок звернення стягнення на таке майно. Звільнення від оподаткування стосується тієї частини вартості майна, за якою воно було набуте у власність в рахунок погашення зобов’язань за договором кредиту (позики). Тобто під оподаткування ПДВ підпадає тільки «націнка» на такі товари, яка визначається як різниця між ціною продажу та сумою кредиту (заборгованості за кредитом), в рахунок погашення якого річ перейшла у власність ломбарду.

Наприклад, клієнт взяв кредит на суму 5000 грн, в залог здав золотий перстень.  Разом з відсотками за користування кредитом клієнт мав повернути ломбарду 6000 грн. Ця сума залишилася не погашеною внаслідок чого перстень перейшов у власність ломбарду. Ломбард його продав за 15 000 грн. Отже, ПДВ слід сплатити з суми 9 000 грн, тобто 1800 грн (20%). Якщо товари,  набуті у власність ломбардом, реалізовуватиме не він сам, а ФОП, то з таким ФОПом слід укласти договір комісії на реалізацію товарів.  

Хоча при переданні товару на комісію право власності на такий товар о від комітента до комісіонера не переходить, але з точки зору Податкового кодексу України така операція є об’єктом оподаткування ПДВ.

Так, передання товарів у межах договорів комісії, укладених на території України, для цілей оподаткування вважається їх постачанням (абз. «е» пп. 14.1.191 ПКУ). 

Відповідно до пп. 189.4 ПКУ, дата збільшення податкових зобов’язань згідно з договорами комісії визначається за загальними правилами ст. 187 ПКУ, тобто на дату передання майна від комітента комісіонеру.

При цьому база оподаткування визначається в  порядку, наведеному вище. Тобто базою оподаткування є різниця між ціною, по якій комісіонер має продати товар та вартістю, за якою цей товар був набутий у власність ломбардом. 

Отже, датою передання товарів ФОПу на реалізацію за договором комісії ломбард має оформити на такого ФОПа (якщо він є платником ПДВ) або на отримувача «Неплатник», якщо ФОП не є платником ПДВ, податкову накладну. При цьому у графі «ціна» слід вказати націнку по відповідному товару.

У випадку, якщо у подальшому реальна ціна продажу відрізнятиметься від запланованої, то до податкової накладної потрібно буде оформити розрахунок коригування.

Під час продажу невикуплених клієнтами товарів, які перейшли у власність ломбарда,  ПДВ нараховується на суму націнки. Націнка обчислюється  як різниця між ціною продажу та сумою непогашеного кредиту клієнта. Це саме стосується і випадку, якщо такі товари реалізовуватимуться через посередника (комісіонера).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Іваненко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»