• Посилання скопійовано

Перехідні операції за товаром з Переліку №224: що з ПДВ?

14.06.2023 р. платник ПДВ отримав часткову передоплату від резидента України - покупця за товар з Переліку №224 (код УКТЗ - 853690100, пільга з ПДВ щодо звільнення від оподаткування ПДВ згідно з пп. 71 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ діяла до 30.06.2023 р.). Імпорт і постачання покупцю відбулися 31.07.2023 р., коли вже пільга не діяла. За якою ставкою ПДВ передавати товар покупцеві?

Зазначена пільга з ПДВ (пп. 71 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ) діяла до 30.06.2023 р. 

З 01.07.2023 р. оподаткування товарів, визначених Переліком №224, здійснюється в загальному порядку. Про це ми писали тут.

Тобто, починаючи з 01.07.2023 р. при імпорті таких товарів в загальному порядку сплачується ПДВ. При подальшому постачанні таких товарів в загальному порядку нараховується ПДВ за ставкою 20%.

При з’ясуванні особливостей перехідних операцій слід врахувати правило першої події для нарахування ПЗ з ПДВ, встановлене пп. 187.1 ПКУ. Датою виникнення ПЗ з постачання товарів/послуг є дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • дата отримання коштів від покупця;
  • дата відвантаження товарів.

Тобто, якщо від покупця отримано часткову передоплату в період дії пільги, то ця частина вартості товару підпадає під дію пільги – звільняється від оподаткування ПДВ. На неї складається ПН, як на звільнену від оподаткування операцію.

На момент відвантаження товару покупцеві, коли пільга вже не діє, оплачена частина товару є звільненою від оподаткування. Для оплаченої частини операція відвантаження є другою податковою подією. 

А для неоплаченої частини товару відвантаження є першою податковою подією. Тому на неоплачену частину потрібно нарахувати ПДВ в загальному порядку, за ставкою 20%. На цю неоплачену частину в загальному порядку складається ПН із ставкою 20%. 

А в накладній на відвантаження товар доведеться відображати двома частинами або скласти дві накладні. Одна, оплачена раніше, звільнена від оподаткування, друга, не оплачена, оподаткована ПДВ.

Щодо ПДВ, сплаченого під час імпорту товару, він в загальному порядку включається до ПК. Детальніше про ПДВ-особливості при імпорті товарів можна почитати тут.

Причому, на наш погляд, компенсуюче ПЗ з ПДВ за пп. 198.5 і ст. 199 ПКУ на звільнену від оподаткування частину проданого імпортованого товару не нараховують згідно з прямою вказівкою в пп. 71 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Джерела кодів товарів і послуг для таблиці платника ПДВ
    При складанні таблиці даних платника ПДВ звідки брати коди товарів і послуг для розділу придбання? Чи потрібно зазначати коди для товарів/послуг, придбаних у неплатників ПДВ?
    11.12.202527
  • Міжнародні перевезення ФОП-"єдинника" для нерезидента: що з ПДВ?
    ФОП на єдиному податку 5% (неплатник ПДВ) здійснив міжнародне перевезення вантажу Гданськ-Київ на замовлення польської фірми-нерезидента за CMR. Чи виникають зобов'язання зі сплати ПДВ та подання звітності, враховуючи статус неплатника ПДВ? Інвойс від 16.10.2025 р., оплата надійшла 10.11.2025 р.
    10.12.202533
  • Як документально оформити продаж товару та компенсацію вартості транспортних послуг?
    Підприємство придбало в листопаді у постачальника 10 одиниць товару вартістю 220 000 грн ( у т.ч. ПДВ – 36 666,67 грн) і доставка 24 000 грн, яку здійснив ФОП на ІІІ групі ЄП від нашого постачальника до нашого покупця. Вартість продажу товару склала 271 200 грн (у т.ч. ПДВ – 45 200 грн). В грудні покупцеві був виписаний рахунок на ще 2 одиниці товару + вартість доставки (24 000 грн + ПДВ 4800). Тобто загальна сума поставки склала 83 040 грн (у т.ч. ПДВ – 13840 грн). Як оформити ПН і які потрібні видаткові документи? ТТН перевізника є
    10.12.202533
  • Чи застосовувати пп. 198.5 ПКУ при списанні дослідно-промислової партії ліків?
    Підприємство-виробник лікарських засобів виготовило дослідно-промислову партію ліків і використало її у дослідженнях. Ліки включені до Державного реєстру лікарських засобів. Яку «компенсаційну» ставку ПДВ слід застосувати при такому списанні: 20% чи 7%?
    10.12.202518
  • Оформлення ПН на передоплату одним платежем
    Якщо за договором отримано передплату одним платіжним дорученням, чи можна оформити кілька податкових накладних на цю передоплату з різними сумами, чи необхідно виписувати одну податкову накладну на всю суму передоплати?
    10.12.202566