• Посилання скопійовано

Рекламний акаунт у Фейсбук: оплата карткою та ПДВ

ТОВ, платник податку на прибуток та ПДВ, розмістило рекламний акаунт у Фейсбук. Чи можна платити за рекламу (поповнювати акаунт) за допомогою корпоративної картки? Як звітувати? Що з ПДВ та податком на доходи нерезидентів?

Розглянемо, чи можна платити за рекламу за допомогою платіжного засобу (корпоративної картки)

Так, можна. Але з урахуванням таких особливостей.

В п. 109 Положення №5 зазначено, що здійснення розрахунків за торговельним зовнішньоекономічним договором (контрактом) за допомогою електронного платіжного засобу забороняється, крім випадків здійснення таких розрахунків:

  • за одним зовнішньоекономічним договором (контрактом);
  • в один операційний день;
  • операція за яким не перевищує незначний розмір.

Згідно з пп. 7 п. 2 Положення №5 незначний розмір валютної операції (далі - незначний розмір) - розмір валютної операції (в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком на дату здійснення операції), який є меншим, ніж розмір, передбачений ст. 20 Закону №361-IX.

У свою чергу, в ст. 20 Закону №361-IX названа цифра 400 000 грн, чи сума в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентна за офіційним курсом гривні до іноземних валют і банківських металів 400 тисяч гривень на момент проведення фінансової операції.

Таким чином, можна поповнити рекламний акаунт за допомогою електронного платіжного засобу, якщо за цей день було тільки це поповнення акаунту Фейсбук, і сума оплати не перевищує 400 000 грн чи суму в іноземній валюті, еквівалентну за офіційним курсом НБУ 400 000 грн.

 

З'ясуємо, як підзвітній особі звітувати за витрачені кошти

Згідно з пп. 170.9.4 ПКУ у разі якщо під час відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій платник податку застосував платіжні інструменти, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, для проведення розрахунків у безготівковій формі та/або для отримання готівки в межах суми добових витрат та за відсутності оподатковуваного доходу, звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, не складається і не подається.

В такому разі згідно з пп. 170.9.2 ПКУ вартість витрат засвідчується документом (випискою та/або відомостями з рахунку) в електронній або паперовій формі, що містить визначену законом інформацію про виконані платіжні операції за рахунком, до якого емітований такий платіжний інструмент.

Разом з цим згідно з пп. 170.9.3 ПКУ документальне підтвердження суми фактичних витрат на відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій шляхом надання підтвердних документів, що засвідчують суму таких витрат, у разі здійснення безготівкових розрахунків з використанням платіжних інструментів, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, та повернення особі, яка видала кошти/електронні гроші під звіт, суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, розмір яких розрахований згідно з пп. 170.9.1 цього пункту, здійснюється платником податку до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому платник податку:

а) завершує таке відрядження;

б) завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, яка видала кошти/електронні гроші під звіт.

Тобто, в розглядуваній ситуації підзвітна особа не подає авансовий звіт. Підтвердженням оплати буде виписка банку ТОВ за рахунком, до якого підв’язаний платіжний інструмент (корпоративна картка). Разом з цим підзвітна особа має надати до бухгалтерії ТОВ виписку за акаунтом чи інший встановлений правилами ведення акаунту документ, який підтверджує витрачання коштів – до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому платник здійснював оплату. Наприклад, якщо держатель корпоративної картки сплатив у травні, то до кінця червня він має надати документ.

 

Тепер визначимо, за яким курсом проводити витрати на придбання рекламних послуг

Відповідь - за офіційним курсом НБУ на дату здійснення оплати (див. п. 5 НП(С)БО 21). Заборгованість за передоплатою є немонетарною, тому на таку заборгованість курсові різниці не нараховуються (див. пп. «б» п. 7 НП(С)БО 21).

Потім отримані послуги відносяться до складу витрат за курсом на дату здійснення оплати (п. 6 НП(С)БО 21).

 

Щодо оподаткування ПДВ та податку на доходи нерезидента

ПДВ потрібно нараховувати за правилом першої події. У розглядуваній ситуації це дата оплати. Таким чином, на дату оплати слід нарахувати ПДВ, скласти ПН і зареєструвати в ЄРПН. Детально це питання ми розглядали тут і тут.

А от податок на доходи нерезидента не утримується. Раніше він утримувався згідно з пп. 141.4.6 ПКУ. Але цей підпункт виключено на підставі Закону України від 03.06.2021 р. №1525-IX.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Дата складання РК до ПН, за операцією з отримання передоплати за товар, при зміні місця відвантаження за межі митної території
    Якщо на дату отримання передоплати за товар, відвантаження якого нерезиденту планувалось на митній території України, складено ПН, але надалі у зв’язку зі зміною умов договору товар буде вивезено за межі митної території України, РК складається на дату зміни призначення передоплати
    04.07.202524
  • Помилка в назві контрагента у податковій накладній
    У зареєстрованій податковій накладній допущено помилку в організаційно-правовій формі контрагента (вказано «ТОВ» замість «ПрАТ»). Який порядок виправлення такої помилки, якщо вона не впливає на суму компенсації? Чи потрібно складати розрахунок коригування і як його правильно оформити в цій ситуації?
    03.07.2025238
  • Коли потрібно коригувати ПН на будівельні роботи?
    Підприємство замовило генпідряднику будівництво нового приміщення. За умовами договору були здійснені часткові оплати у розмірі 15%, 45% та 30% вартості послуг, на які отримували ПН. Додатковою угодою від 10.06.2025 р. внесли зміни до договору, де погодили збільшення вартості робіт. 11.06.2025 р. оплатили ще частину, отримали ПН. Коли постачальник має виписати РК на зміну ціни?
    03.07.2025103
  • Термін для податкового кредиту при запізнілій реєстрації ПН
    Вхідну податкову накладну (ПН) складено 08.05.2024. Її реєстрацію в ЄРПН було зупинено та фактично здійснено лише 12.08.2024. Чи має підприємство право включити цю ПН до складу податкового кредиту у червні 2025 року, враховуючи, що 365 днів з дати її складання вже минули?
    03.07.2025304
  • Відшкодування збитків від замовника: ПДВ та документи
    Перевізник (платник ПДВ) отримує від замовника компенсацію за пошкодження автомобіля під час розвантаження. Як правильно оформити цю операцію? Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму відшкодування? Яке формулювання вказати в рахунку та якими первинними документами (претензія, акт) підтвердити таку операцію для обох сторін?
    03.07.2025144