• Посилання скопійовано

Рекламний акаунт у Фейсбук: оплата карткою та ПДВ

ТОВ, платник податку на прибуток та ПДВ, розмістило рекламний акаунт у Фейсбук. Чи можна платити за рекламу (поповнювати акаунт) за допомогою корпоративної картки? Як звітувати? Що з ПДВ та податком на доходи нерезидентів?

Розглянемо, чи можна платити за рекламу за допомогою платіжного засобу (корпоративної картки)

Так, можна. Але з урахуванням таких особливостей.

В п. 109 Положення №5 зазначено, що здійснення розрахунків за торговельним зовнішньоекономічним договором (контрактом) за допомогою електронного платіжного засобу забороняється, крім випадків здійснення таких розрахунків:

  • за одним зовнішньоекономічним договором (контрактом);
  • в один операційний день;
  • операція за яким не перевищує незначний розмір.

Згідно з пп. 7 п. 2 Положення №5 незначний розмір валютної операції (далі - незначний розмір) - розмір валютної операції (в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком на дату здійснення операції), який є меншим, ніж розмір, передбачений ст. 20 Закону №361-IX.

У свою чергу, в ст. 20 Закону №361-IX названа цифра 400 000 грн, чи сума в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентна за офіційним курсом гривні до іноземних валют і банківських металів 400 тисяч гривень на момент проведення фінансової операції.

Таким чином, можна поповнити рекламний акаунт за допомогою електронного платіжного засобу, якщо за цей день було тільки це поповнення акаунту Фейсбук, і сума оплати не перевищує 400 000 грн чи суму в іноземній валюті, еквівалентну за офіційним курсом НБУ 400 000 грн.

 

З'ясуємо, як підзвітній особі звітувати за витрачені кошти

Згідно з пп. 170.9.4 ПКУ у разі якщо під час відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій платник податку застосував платіжні інструменти, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, для проведення розрахунків у безготівковій формі та/або для отримання готівки в межах суми добових витрат та за відсутності оподатковуваного доходу, звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, не складається і не подається.

В такому разі згідно з пп. 170.9.2 ПКУ вартість витрат засвідчується документом (випискою та/або відомостями з рахунку) в електронній або паперовій формі, що містить визначену законом інформацію про виконані платіжні операції за рахунком, до якого емітований такий платіжний інструмент.

Разом з цим згідно з пп. 170.9.3 ПКУ документальне підтвердження суми фактичних витрат на відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій шляхом надання підтвердних документів, що засвідчують суму таких витрат, у разі здійснення безготівкових розрахунків з використанням платіжних інструментів, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, та повернення особі, яка видала кошти/електронні гроші під звіт, суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, розмір яких розрахований згідно з пп. 170.9.1 цього пункту, здійснюється платником податку до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому платник податку:

а) завершує таке відрядження;

б) завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, яка видала кошти/електронні гроші під звіт.

Тобто, в розглядуваній ситуації підзвітна особа не подає авансовий звіт. Підтвердженням оплати буде виписка банку ТОВ за рахунком, до якого підв’язаний платіжний інструмент (корпоративна картка). Разом з цим підзвітна особа має надати до бухгалтерії ТОВ виписку за акаунтом чи інший встановлений правилами ведення акаунту документ, який підтверджує витрачання коштів – до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому платник здійснював оплату. Наприклад, якщо держатель корпоративної картки сплатив у травні, то до кінця червня він має надати документ.

 

Тепер визначимо, за яким курсом проводити витрати на придбання рекламних послуг

Відповідь - за офіційним курсом НБУ на дату здійснення оплати (див. п. 5 НП(С)БО 21). Заборгованість за передоплатою є немонетарною, тому на таку заборгованість курсові різниці не нараховуються (див. пп. «б» п. 7 НП(С)БО 21).

Потім отримані послуги відносяться до складу витрат за курсом на дату здійснення оплати (п. 6 НП(С)БО 21).

 

Щодо оподаткування ПДВ та податку на доходи нерезидента

ПДВ потрібно нараховувати за правилом першої події. У розглядуваній ситуації це дата оплати. Таким чином, на дату оплати слід нарахувати ПДВ, скласти ПН і зареєструвати в ЄРПН. Детально це питання ми розглядали тут і тут.

А от податок на доходи нерезидента не утримується. Раніше він утримувався згідно з пп. 141.4.6 ПКУ. Але цей підпункт виключено на підставі Закону України від 03.06.2021 р. №1525-IX.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Зміна призначення передоплати від нерезидента за послуги: які наслідки з ПДВ?
    Підприємство у квітні отримало передплату від нерезидента за послуги, які не оподатковуються ПДВ. Відобразили цю суму рядку 5 декларації з ПДВ та у додатку 4 до неї за квітень. В липні надали цьому нерезиденту послуги, які оподатковуються ПДВ, зареєстрували ПН. А наприкінці липня отримали від нерезидента лист, в якому він просить частину авансу квітня зарахувати в оплату послуг, наданих в липні. Які ПДВ – наслідки такої операції?
    Сьогодні 14:2312
  • Знищено товар, за яким постачальник простив борг: що з ПДВ?
    ТОВ має кредиторську заборгованість за отриманими товарами. Постачальник погодився на прощення заборгованості, але внаслідок бойових дій залишки цих товарів на складі були знищені. Чи потрібно нараховувати ПЗ з ПДВ відповідно до пп.198.5 ПКУ?
    Сьогодні 10:0889
  • Відображення зменшуючого РК в декларації з ПДВ
    Постачальник склав 30.06.2025 р. і зареєстрував в ЄРПН ПН, але виявив, що ПН помилкова. Тому анулював її, склавши РК від 31.07.2025 р. (дата реєстрації в ЄРПН - 15.08.2025 р.), з кодом причини «103». Окрім того, зареєстрував правильну ПН від 30.06.2025 р. (дата реєстрації 15.08.2025 р.). Помилкова ПН відображена в декларації за червень. Як виправити помилку?
    Сьогодні 09:05268
  • Пільга з ПДВ для БПЛА: чи діє по всьому ланцюгу постачання?
    Підприємство, що є виробником БПЛА, закуповує комплектуючі (корпуси, акумулятори, пульти тощо) у постачальника-резидента, платника ПДВ. Готові БПЛА постачаються військовій частині. Чи поширюється пільга з ПДВ, встановлена пп. 5 п. 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, на операцію з постачання комплектуючих від першого постачальника до виробника, якщо кінцевим споживачем є військова частина, і це зазначено в договорі?
    22.08.2025168
  • Нюанси подання уточнюючого розрахунку до декларації з ПДВ за останній звітний період року
    Якщо було подано уточнюючі розрахунки за попередні звітні періоди, які вплинули на розрахунок частки використання товарів/послуг в неоподатковуваних операціях, уточнюючий розрахунок до декларації за останній звітний період року (грудень) подавати не потрібно
    22.08.202536