• Посилання скопійовано

Скільки разів можна подавати документи на розблокування ПН?

При спробі розблокувати ПН відмовили. Які документи потрібно надати і в який строк розглядають розблокування ПН? Скільки разів можна подавати документи на розблокування?

Про зупинення реєстрації ПН в ЄРПН свідчитиме квитанція, яку платник ПДВ отримає в автоматичному режимі протягом операційного дня (п. 8, 10 Порядку №1165). У квитанції зазначать:

  • номер і дату складення ПН/РК;
  • перелік критеріїв ризиковості  платника ПДВ та/або операції, на підставі яких зупинили реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
  • розрахунок показника за кожним критерієм;
  • пропозицію платнику ПДВ надати пояснення і копії документів, щоб ухвалити рішення про реєстрацію ПН або РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації.

Кожна ПН, яка відправляється на реєстрацію в ЄРПН, проходить чотири етапи перевірки у системі моніторингу критеріїв оцінки ризиків. ПН можуть зареєструвати, якщо вона:

  • відповідає хоча б одній з ознак безумовної реєстрації (п. 5 Порядку №1165);
  • не пройшла критеріїв безумовної реєстрації, але платник має позитивну податкову історію (п. 7 Порядку №1165);
  • не пройшла критеріїв безумовної реєстрації і платник без позитивної історії, але операція не має ознак ризиковості (п. 7 Порядку №1165).

ПН заблокують, якщо одночасно:

  • ПН не відповідає ознакам безумовної реєстрації;
  • платник податку або операція відповідають хоча б одному критерію ризиковості (п. 6 Порядку №1165).

Критерії ризиковості наведено в додатку 3 до Порядку №1165. Наприклад, якщо це критерій №1, то ПН заблокували внаслідок відсутності такої ПН в таблиці даних платника податку. Тому можна спершу спробувати подавати податковій таблицю даних. Про особливості складання і подання такої таблиці ми писали, приміром, тут.

І після того, як таблицю приймуть, можна подавати пояснення і документи на розблокування.

Відповідно до п. 5 Порядку №520 перелік документів на розблокування може включати:

  • договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
  • договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
  • розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Як бачимо, перелік документів орієнтовний. Суть у тому, щоб були подані всі документи, які складалися у рамках відповідної операції – документи на придбання відповідного товару (накладні, договір постачання, платіжні доручення на оплату, документи на перевезення, якщо були тощо). Так само аналогічні документи на продаж цього товару. Якщо товари зберігалися на складі, то документи про наявність складського приміщення і тому подібне.

Тобто, мають бути всі документи, дотичні до відповідної операції, які найповніше її описують.

Якщо у повідомленні податкової зазначено, що відсутні дані про трудові ресурси, варто надати документи, які підтверджують наявність трудових ресурсів – трудові договори з працівниками, штатний розпис, документи з нарахування, виплати зарплати тощо.

Зазначені документи можна подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення ПЗ, відображеного в ПН (п. 6 Порядку №520).

Комісія розглядає отримані документи протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів (п. 3 Порядку №520).

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН можна оскаржити в адміністративному або судовому порядку (п. 13 Порядку №520). Повторне подання документів на розблокування ПН не передбачено.

Оскарження рішення комісії можна здійснити в адміністративному або судовому порядку протягом 10 календарних днів, що настають за днем ​​отримання такого рішення від ДПС. В адміністративному порядку розгляд скарг здійснює спеціальна комісія ДПС з питань розгляду скарг. Скарга повинна бути розглянута протягом 10 календарних днів з дня її отримання. При позитивному рішенні комісії або порушення даного терміну, податкова накладна повинна бути зареєстрована. У зв'язку з карантином терміни судового оскарження також продовжені на період карантину.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    Сьогодні 13:10
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.2024459
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202426
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202425
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024245