• Посилання скопійовано

Співставлення даних видаткової накладної та ТТН-ліс

Підприємство – неплатник ПДВ на єдиному податку займається чисткою та продажем деревини. Помилково в ТТН-ліс було нараховано суму ПДВ та відправлено на загальний сервер ДП "Лісогосподарський Інноваційно-Аналітичний Центр". Чи можна сформувати видаткові накладні на реалізацію лісопродукції без ПДВ? Чи обов’язково повинні збігатися суми у ТТН-ліс та у видатковій накладній?

Відповідно до ст. 4 Закону №2860-IV обсяг внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених не повинен перевищувати 25 мільйонів кубічних метрів на рік незалежно від обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених у попередньому році.

Моніторинг внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених, а також контроль за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених, встановленого цією статтею, здійснюються Держлісагентством згідно з Порядком №1142.

Пунктом 6 Порядку №1142 визначено, що електронний облік деревини ведеться лісокористувачами відповідно до Інструкції з ведення електронного обліку деревини затвердженої наказом Міндовкілля №621, яка набрала чинності з 29.10.2021 р.

Згідно з цією Інструкцією №621 під час перевезення деревини автомобільним транспортом та її реалізації слід застосовувати електронну ТТН-ліс за формою ЕО-6 – Додаток 6 до Інструкції.

Згідно з п. 3 Інструкції №621, основними завданнями електронного обліку деревини є:

  • своєчасне та достовірне відображення інформації про рух деревини;
  • моніторинг використання лісових ресурсів;
  • підтвердження походження, заготівлі та реалізації лісоматеріалів необроблених, запобігання їх нелегальному обігу;
  • систематизація та узагальнення інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини лісокористувачами.

Рух деревини та облік її реалізації здійснюється на підставі ТТН-ліс:

  • вивезення деревини із місць заготівлі на склади лісокористувача (нижні, проміжні склади, цехи переробки та інші підрозділи) власним чи найманим транспортом здійснюється на підставі ТТН-ліс, сформованої в КПК;
  • переміщення деревини між складами підрозділу лісокористувача, де одна і та ж відповідальна особа, здійснюється на підставі ТТН-ліс;
  • облік реалізації деревини здійснюється за допомогою КПК шляхом створення ТТН-ліс.

З вищенаведених норм і положень випливає, що ТТН-ліс використовується для обліку фізичного руху деревини та обліку обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених у кубічних метрах. При цьому вартість лісоматеріалів та сума ПДВ не береться до уваги.

Право на нарахування ПДВ і складання податкової накладної мають тільки зареєстровані платники ПДВ – п. 201.8 ПКУ.

Для платника єдиного податку, зокрема, ІІІ групи і неплатника ПДВ, податкового обліку як такого не існує. Він нараховує єдиний податок на суми виручки, отриманої в грошовій формі на рахунок та в касу. Оскільки неплатник ПДВ не має права нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ, то він може складати видаткові накладні тільки без ПДВ. Наявність або відсутність ТТН-ліс не впливає на бухгалтерський облік реалізації продукції та на обчислення єдиного податку.

Тож у ТТН-ліс повинен бути правильно відображений обсяг лісоматеріалів у метрах кубічних для цілей контролю цього обсягу, а у видатковій накладній повинні бути правильно відображені показники, необхідні для бухгалтерського обліку відповідної господарської операції:

  • кількість товару;
  • ціна та вартість товару.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.202410
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.2024543
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202427
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202425
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024252