• Посилання скопійовано

Оплата надійшла з рахунку у комерційному банку: чи застосовується п. 187.7 ПКУ?

Згідно контракту (строк виконання більше року) замовником будівельник робіт є бюджетна організація. У контракті вказано, що фінансування проводиться за рахунок субвенції з державного бюджету, та/або за кошт місцевих бюджетів. Однак кошти надійшли з рахунку замовника у комерційному банку. Чи застосовується п. 187.7 ПКУ?

Згідно з пп. 187.7 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів або послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом.

В свою чергу, бюджетні кошти (кошти бюджету) - належні відповідно до законодавства надходження бюджету та витрати бюджету (пп. 11 п. 1 ст. 2 БКУ).

Підтвердженням того, що товари/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі на постачання товарів/послуг умови, що оплата за поставлені товари/послуги здійснюються з відповідного рахунка Державного казначейства України. Про це говорять податківці в ІПК від 12.02.2020 р. №557/6/99-00-07-03-02-06/ІПК від 30.07.2019 р. №3561/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, від 08.05.2019 р. №2023/ІПК/10/04-36-12-01-16, ІПК від 17.01.2019 р. №202/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, ІПК від 05.04.2019 р. №1478/ІПК/26-15-12-01-18.

Крім того, у ІПК від 08.05.2019 р. № 2023/ІПК/10/04-36-12-01-16 податківці наголошували, що у разі якщо грошові кошти в оплату робіт надходять товариству з відповідного рахунку Державного казначейства України, вони вважаються бюджетними коштами.

Отже, на думку автора з метою застосування пп. 187.7 ПКУ при визначенні дати ПЗ з ПДВ повинні бути дотримані наступні умови:

  • підтвердженням того, що товари або послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі про поставку товарів або послуг умови, що оплата за поставлені товари або послуги здійснюється з відповідного рахунка Державного казначейства України (ІПК №2023/ІПК/10/04-36-12-01-16  та ІПК № 1460/6/99-99-15-03-02-15/ІПК);
  • оплата за поставлені товари або послуги повинна здійснюватися безпосередньо за рахунок бюджетних коштів, зокрема, з відповідного рахунку в органах Державного казначейства (ІПК №5107/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

При цьому, варто зважати на те, що наведені вище роз’яснення податківців є лише індивідуальними консультаціями, що призначені для конкретного платника податку. У пп. 187.7 ПКУ для його застосування передбачено лише умову щодо постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів.

Таким чином, враховуючи роз'яснення податківців вважаємо, що оскільки оплата надійшла не з рахунку Казначейства, а з рахунку замовника у комерційному банку, то така оплата не вважається оплатою за рахунок бюджетних коштів. Відповідно пп. 187.7 ПКУ в цьому випадку підприємство не застосовує.

Зауважимо, що як передбачено пп. 187.9 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань виконавця довгострокових договорів (контрактів) є дата фактичної передачі виконавцем результатів робіт за такими договорами (контрактами).

Довгостроковий договір (контракт) - це будь-який договір на виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва та якщо договорами, які укладені на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапного їх здавання.

Отже, враховуючи те, що між підприємством і замовником укладено саме такий довгостроковий договір, то вважаємо, що датою виникнення ПЗ з ПДВ буде дата фактичної передачі результатів робіт.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024929
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249095
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202434