• Посилання скопійовано

Право на бюджетне відшкодування з ПДВ у частині сплачених авансів постачальникам

Підприємство оплатило аванс постачальнику за матеріали. Постачальник зареєстрував ПН на суму отриманого авансу. Матеріали від постачальника підприємство отримало через 2 місяці. Коли у підприємства виникає право на бюджетне відшкодування? Чи підлягають суми ПДВ, які сплачені авансом отримувачем товарів/послуг, бюджетному відшкодуванню?

ДФС у листі від 05.12.2017 р. №2848/6/99-99-12-02-01-15/ІПК зазначає, що в основу розрахунку суми бюджетного відшкодування покладено єдиний принцип: проведення грошових розрахунків з постачальниками у зв’язку з придбанням товарів/послуг, а якщо постачальник - нерезидент, то з бюджетом (у частині ПДВ).

Отже, суми ПДВ, які сплачені авансом у попередніх та звітному (податковому) періодах постачальникам товарів/послуг приймають участь у розрахунку суми бюджетного відшкодування ПДВ. Аналогічна позиція викладена у листі Мінфіну від 21.07.2017 р. №11310-09-10/19633. Ми про це писали тут>>

ДФС в ІПК від 05.04.2018 р. №1432/6/99-99-15-03-02-15/ІПК зазначила:  відповідно до норм ПКУ при попередній оплаті за товари/послуги постачальникам у платника податку виникає право на податковий кредит, перевищення якого над податковими зобов'язаннями дає право платнику претендувати на бюджетне відшкодування з ПДВ. Ми писали про це тут. Аналогічна позиція висвітлена і в ІПК від 06.11.2018 р. № 4719/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Разом з цим, податківці звертають увагу на те, що відповідно до п. 198.3 ПКУ податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ПКУ, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв’язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг.

Платник ПДВ, у якого попередня оплата за товари залишається не підтвердженою фактом отримання таких товарів, втрачає право на податковий кредит, оскільки перерахування попередньої оплати за товари без факту отримання таких товарів, не відповідає визначенню придбання. Цю позицію слід враховувати у тому випадку, якщо заборгованість постачальника з постачання передплачених товарів/послуг буде визнана безнадійною у зв’язку зі спливом строку позовної давності. Суть полягає в тому, що оподатковувана операція - постачання товарів/послуг - так і не відбулася, тому права на податковий кредит та бюджетне відшкодування немає.

Отже, на думку автора, якщо на момент подання заяви про бюджетне відшкодування ще не настав строк позовної давності для вимоги постачання передплачених товарів/послуг, то платник ПДВ має право на бюджетне відшкодування за сумами сплачених авансів постачальникам.

За умовами запитання, матеріали від постачальника підприємство отримало через 2 місяці після оплати. Відповідно, це підприємство має право на бюджетне відшкодування вже у тому місяці, коли було здійснено оплату матеріалів. Підтвердження фактичного отримання товарів/послуг на момент подання заяви про бюджетне відшкодування нормами ПКУ не вимагається.

Щодо позапланової перевірки при поданні заяви на отримання бюджетного відшкодування читайте тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024899
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202428
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202427
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248795
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202432