• Посилання скопійовано

Як скласти зведену ПН у разі надання IT-послуги резидентам України та нерезидентам?

Як виписати зведену податкову накладну на вхідний кредит у випадку, якщо підприємство надає IT-послуги резидентам України та нерезидентам? Яку причину невидачі та тип зведеної накладної (1 чи 2) треба зазначати?

У п. 11 Порядку №1307 зазначено, що у разі нарахування податкових зобов'язань відповідно до пп. 198.5 та 199.1 ПКУ платник ПДВ складає окремі зведені податкові накладні  за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання/починають використовуватися, зокрема, в операціях, звільнених від оподаткування.

Такі зведені ПН складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.

У разі складання зведеної ПН у графі «Зведена податкова накладна» зазначається код ознаки, зокрема:

  • 1 – у разі нарахування податкових зобов'язань відповідно до п. 198.5 ПКУ. Тобто, коли зведена ПН складається на суми податкового кредиту з товарів/послуг, основних засобів, що придбані з ПДВ виключно для діяльності з постачання програмної продукції, а також операції з програмною продукцією, які тимчасово, з 01.01.2013 р. до 01.01.2023 р., звільняються від оподаткування ПДВ, або підприємство здійснює лише один вказаний вид діяльності (п. 26-1 підрозділу 2 розд. ХХ ПКУ);
  • 2 – у разі нарахування податкових зобов'язань відповідно до п. 199.1 ПКУ. Тобто, у разі, якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях (наприклад, надання приміщення в оренду), а частково – ні. У цьому випадку платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) ПДВ під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях (тобто, у діяльності з постачання програмної продукції, а також операції з програмною продукцією).

Отже, якщо підприємство здійснює лише один вид діяльності з постачання програмної продукції, а також операції з програмною продукцією, які тимчасово, з 01.01.2013 р. до 01.01.2023 р., звільняються від оподаткування ПДВ, то складається одна зведена ПН з кодом ознаки «1».

Усі останні зміни з ПДВ
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

У разі, якщо підприємство здійснює як оподатковувані операції (наприклад, надання приміщення в оренду, послуги сервісного обслуговування (ремонту)) та ті, що звільняються від оподаткування ПДВ (а саме, операції з постачання програмної продукції, а також операції з програмною продукцією), то підприємство складає дві окремі зведені ПН з кодом ознаки «1» при нарахуванні податкових зобов'язань відповідно до п. 198.5 ПКУ та з кодом ознаки «2» при нарахуванні податкових зобов'язань відповідно до п. 199.1 ПКУ.

У зведених ПН, в яких зазначено код ознаки «1» або «2» проставляється:

  • у графі «Отримувач (покупець)» платник ПДВ зазначає власне найменування (П.І.Б.);
  • у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» умовний ІПН «600000000000»;
  • рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється, а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до п. 8 Порядку №1307, зокрема,  09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.

У разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11  Порядку №1307, у графі 2 зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, складених на платника податку при постачанні йому товарів/послуг, необоротних активів, за якими він визначає податкові зобов’язання відповідно до п. 198.5 та п. 199.1 ПКУ.

При складанні зведених ПН, особливості заповнення яких викладені в п. 11 Порядку №1307, у графі 4 вказується одиниця виміру «грн» (пп. 3 п. 16 Порядку №1307), графи 3.1, 3.2, 3.3, 5-9, 12 не заповнюються (пп. 10 п. 16 Порядку №1307).

У графі 10 зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку №1307, вказується вартість (частина вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховується ПДВ відповідно до п. 198.5 ПКУ, згідно з основною ставкою податку та ставкою податку 7%, які застосовуються при нарахуванні податкових зобов’язань (пп. 8 п. 16 Порядку №1307).

Найбільший Instagram-канал для бухгалтерів в Україні

У податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку №1307, рядки VII-IX розділу А не заповнюються (пп. 10 п. 16 Порядку №1307).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.20243
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.2024469
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202426
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202425
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024245