• Посилання скопійовано

Як скласти зведену ПН у разі надання IT-послуги резидентам України та нерезидентам?

Як виписати зведену податкову накладну на вхідний кредит у випадку, якщо підприємство надає IT-послуги резидентам України та нерезидентам? Яку причину невидачі та тип зведеної накладної (1 чи 2) треба зазначати?

У п. 11 Порядку №1307 зазначено, що у разі нарахування податкових зобов'язань відповідно до пп. 198.5 та 199.1 ПКУ платник ПДВ складає окремі зведені податкові накладні  за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання/починають використовуватися, зокрема, в операціях, звільнених від оподаткування.

Такі зведені ПН складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.

У разі складання зведеної ПН у графі «Зведена податкова накладна» зазначається код ознаки, зокрема:

  • 1 – у разі нарахування податкових зобов'язань відповідно до п. 198.5 ПКУ. Тобто, коли зведена ПН складається на суми податкового кредиту з товарів/послуг, основних засобів, що придбані з ПДВ виключно для діяльності з постачання програмної продукції, а також операції з програмною продукцією, які тимчасово, з 01.01.2013 р. до 01.01.2023 р., звільняються від оподаткування ПДВ, або підприємство здійснює лише один вказаний вид діяльності (п. 26-1 підрозділу 2 розд. ХХ ПКУ);
  • 2 – у разі нарахування податкових зобов'язань відповідно до п. 199.1 ПКУ. Тобто, у разі, якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях (наприклад, надання приміщення в оренду), а частково – ні. У цьому випадку платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) ПДВ під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях (тобто, у діяльності з постачання програмної продукції, а також операції з програмною продукцією).

Отже, якщо підприємство здійснює лише один вид діяльності з постачання програмної продукції, а також операції з програмною продукцією, які тимчасово, з 01.01.2013 р. до 01.01.2023 р., звільняються від оподаткування ПДВ, то складається одна зведена ПН з кодом ознаки «1».

Усі останні зміни з ПДВ
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

У разі, якщо підприємство здійснює як оподатковувані операції (наприклад, надання приміщення в оренду, послуги сервісного обслуговування (ремонту)) та ті, що звільняються від оподаткування ПДВ (а саме, операції з постачання програмної продукції, а також операції з програмною продукцією), то підприємство складає дві окремі зведені ПН з кодом ознаки «1» при нарахуванні податкових зобов'язань відповідно до п. 198.5 ПКУ та з кодом ознаки «2» при нарахуванні податкових зобов'язань відповідно до п. 199.1 ПКУ.

У зведених ПН, в яких зазначено код ознаки «1» або «2» проставляється:

  • у графі «Отримувач (покупець)» платник ПДВ зазначає власне найменування (П.І.Б.);
  • у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» умовний ІПН «600000000000»;
  • рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється, а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до п. 8 Порядку №1307, зокрема,  09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.

У разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11  Порядку № 1307, у графі 2 зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, складених на платника податку при постачанні йому товарів/послуг, необоротних активів, за якими він визначає податкові зобов’язання відповідно до п. 198.5 та п. 199.1 ПКУ.

При складанні зведених ПН, особливості заповнення яких викладені в п. 11 Порядку №1307, у графі 4 вказується одиниця виміру «грн» (пп. 3 п. 16 Порядку №1307), графи 3.1, 3.2, 3.3, 5-9, 12 не заповнюються (пп. 10 п. 16 Порядку №1307).

У графі 10 зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку №1307, вказується вартість (частина вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховується ПДВ відповідно до п. 198.5 ПКУ, згідно з основною ставкою податку та ставкою податку 7%, які застосовуються при нарахуванні податкових зобов’язань (пп. 8 п. 16 Порядку №1307).

Найбільший Instagram-канал для бухгалтерів в Україні

У податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку № 1307, рядки VII-IX розділу А не заповнюються (пп. 10 п. 16 Порядку №1307).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024907
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202428
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248875
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202432