• Посилання скопійовано

Надання оренди приміщення представництву міжнародної організації: чи звільняється від оподаткування?

Чи потрапляє під звільнення від оподаткування ПДВ операція з надання послуг оренди приміщення представництву міжнародної організації України?

Порядок №1240 визначає процедуру звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання та ввезення на митну територію України товарів і послуг, передбачених:

для власних потреб:

  • дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, які розміщуються на території України, крім консульських установ, очолюваних почесними консульськими посадовими особами;
  • дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, акредитованих в Україні за сумісництвом;
  • представництв міжнародних організацій, утворених згідно з міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана ВРУ (далі - міжнародні договори України);

Зокрема, від оподаткування ПДВ звільняються виходячи з принципу взаємності операції, пов'язані з:

  • будівництвом, ремонтом та реконструкцією будинків і приміщень для розміщення дипломатичних представництв, консульських установ та представництв міжнародних організацій, у тому числі резиденції керівників дипломатичних місій;
  • придбанням чи орендою службових, житлових і нежитлових приміщень для потреб дипломатичних представництв, установ та представництв міжнародних організацій, якщо контракти (договори) укладено від імені дипломатичної місії або держави, яка її направила. При цьому звільнення від оподаткування ПДВ операцій з оренди службових приміщень дипломатичних місій та житлових приміщень керівників дипломатичних представництв і консульських установ здійснюється без додержання принципу взаємності.

При цьому, відповідно до наведених визначень у Порядку №1240, товари і послуги, передбачені для власних потреб дипломатичних місій, - усі товари вітчизняного, іноземного виробництва і послуги, які постачаються або ввозяться в Україну виключно для службового користування та для використання (споживання) під час виконання службових обов'язків, зокрема, офіційних прийомів.

Тобто тут маються на увазі, зокрема, послуги, які постачаються на територію України з-за кордону.

Окрім цього, зверніть увагу, що контракти повинні укладатися від імені дипломатичної місії або держави, яка її направила.

Таким чином, якщо постачальником послуг є резидент України (платник ПДВ), то він нараховує ПЗ з ПДВ у загальному порядку. При цьому, оскільки таке представництво має статус юрособи і не є платником ПДВ, то податкова накладна складається в загальному порядку як на неплатника ПДВ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Послуги від нерезидента: нарахування ПДВ та підтвердження реальності операції
    Підприємство - виробник кормів для тварин, платник ПДВ має намір придбати послуги у нерезидента з розробки технологічних процесів, консультацій щодо технології виробництва. Як нарахувати ПДВ та підтвердити реальність операції?
    Сьогодні 15:5722
  • Оплата нерезиденту за рекламу: коли оформити ПН?
    Виникло питання щодо оплати реклами Фейсбук (нерезидент). Відкрили КПК (прив'язана до основного рахунку) на директора. У вересні почали платити за рекламу. Отримали рахунок/інвойс 23.09.2025 р. на суму 1,65 доларів. 25.09.2025 р. ця сума в грн 68,79 списана з КПК (виписка банку, за комерційним курсом). Якими документами, якими бухпроведеннями це оформити в 1С? Яка подія перша, щоб виписати ПН (самонарахування)? В місяць списується декілька сум. Акти (самонарахування) і ПН виписувати на кожне списання?
    20.10.202533
  • Відновлення податкового кредиту за розблокованою судом ПН
    Що робити, якщо ми списали суму ПДВ на витрати, оскільки податкова накладна постачальника була заблокована і ми не знали про її судове оскарження, а згодом з'ясувалося, що постачальник виграв суд і зареєстрував цю податкову накладну? Чи можемо ми тепер відновити право на податковий кредит і як виправити цю операцію в бухгалтерському та податковому обліку?
    20.10.202562
  • Вхідні ПН зареєстровано на більшу суму, ніж потрібно: що робити?
    Підприємство купило на електронних торгах СЕТАМ майно на суму 15 000 000 грн, яке було примусово виставлене Виконавцем по арештованому майну боржника. Спочатку був перерахований гарантійний платіж 750 000 грн ДП "СЕТАМ". 11 750 000 грн було сплачено виконавцю, а 2 500 000 грн безпосередньо на рахунок боржника. Боржник зареєстрував на підприємство ПН на всю вартість майна – 15 000 000 грн. Але потім організатор торгів ДП «СЕТАМ» також зареєстрував на підприємство ПН на суму 750 000 як на свою винагороду. Чи повинно підприємство тепер зареєструвати компенсуючу ПН на 750 000 грн?
    17.10.202550
  • Дата складання РК при поверненні товару через пошту
    Яка дата є правильною для складання РК до податкової накладної у разі повернення товару: дата відправлення товару покупцем (30.09) чи дата фактичного отримання товару постачальником на склад (01.10) згідно з нормами ПКУ?
    16.10.202526