• Посилання скопійовано

Які нюанси складання ПН на послуги перевезення, що перевиставляються експедитором?

Як скласти ПН на послуги експедитора та послуги перевезення? Чи заповнюється графа 9 ПН, якщо у графі 8 зазначено код 902? Скільки знаків може містити код послуги згідно з ДКПП? Як визначити формулювання номенклатури послуг?

По-перше, підповідно до пп. 195.1.3 ПКУ за нульовою ставкою оподатковуються операції з постачання послуг з  міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом. Для цілей цього підпункту перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом. Тож у загальному випадку послуги з міжнародних перевезень не є звільненою від ПДВ операцією, а оподатковуються ПДВ за зниженою ставкою 0%. Тому у графі 9 податкової накладної код пільги не заповнюється.

По-друге, відповідно до пп. «і» п. 201.1 ПКУ до обов’язкових реквізитів податкової накладної належить, зокрема,  код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг. При цьому платники ПДВ, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду. Тож не буде помилкою скорочення коду послуги у вихідній ПН до чотирьох перших цифр.

По-третє, номенклатура послуг, що постачаються перевізником експедитору, визначається сторонами договору перевезення самостійно. Як зазначають податківці в ІПК ДФС у м. Києві від 13.06.2017 р. №604/ІПК/10/26-15-12-01-18, реквізит "Номенклатура товарів/послуг продавця", який віднесено до складу обов'язкових (пп. "є" пп. 201.1 ПКУ), має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг, та не повинен містити інших даних. Там же вони зазначають, що при виконанні визначених договором транспортно-експедиційних послуг на дату виникнення податкових зобов'язань в податковій накладній окремими рядками відображається вартість експедиторських послуг та вартість послуг з перевезення з зазначенням відповідного коду послуги згідно з ДКПП.

Як варіант, експедитор може складати дві податкові накладні:

  • першу на вартість наданих замовнику експедиторських послуг (отриманої винагороди) з нарахуванням ПДВ за основною ставкою;
  • другу - на вартість послуг з міжнародного перевезення з нарахуванням ПДВ за нульовою ставкою.

Докладніше про це – тут>> 

 

Щодо відповідності коду послуг реєстраційним документам

При створенні підприємства у його статуті зазвичай прописуються основний та декілька додаткових видів діяльності. Їх кількість законодавством не обмежена. Види діяльності, які здійснює підприємство, зазначаються також в ЄДР на підставі відомостей із реєстраційної заяви.

Код виду діяльності не створює прав чи обов’язків для підприємств та організацій, не спричиняє жодних правових наслідків (див. абзац 8 п. 1 Класифікатора ДК 009:2010). Суб’єкт господарювання має право здійснювати будь-які види підприємницької діяльності, окрім тих, що заборонені законом (ч. 1 ст. 19, ст. 43, 44 ГКУ). Зазначення чи незазначення окремих видів діяльності в ЄДР не впливає на можливість особи провадити усі незаборонені види діяльності.

Таким чином, законодавство не забороняє підприємству займатися видом діяльності, який не зазначено в ЄДР, але для уникнення можливих проблем з блокуванням реєстрації податкових накладних бажано внести до ЄДР види діяльності, які підприємство вказує в податкових накладних, якщо воно є платником ПДВ. Скоріше за все, саме цим керується перевізник при визначенні номенклатури та кодів послуг з перевезення, які відповідають тим видам діяльності, які вже внесені ним в ЄДР.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 149
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249335
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435