• Посилання скопійовано

Чи можна виписати одну видаткову накладну на декілька постачань протягом дня?

Підприємство постачає бетон. Чи можна складати одну видаткову накладну на декілька поставок протягом одного дня, якщо при цьому було виписано декілька ТТН? Що з податковими накладними?

Видаткова накладна

Згідно з п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи.

У свою чергу, підприємство самостійно затверджує правила документообороту і технологію обробки облікової інформації, додаткову систему рахунків і регістрів аналітичного обліку.

При цьому, ТТН – це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи – п. 1 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні від 14.10.1997 р. №363.

Таким чином, факт передачі товару вже підтверджується ТТН, відповідно підприємство може складати як одну видаткову накладну за підсумками дня, так і на кожне відвантаження товару в залежності від власно визначеної системи документообігу.

 

Податкова накладна

Варто зауважити й про порядок складання податкових накладних. Пунктом 201.7 ПКУ передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Однак у випадку здійснення декількох відвантажень протягом одного дня одному клієнту платник ПДВ може складати як одну податкову накладну на сукупну суму всіх постачань протягом дня (при цьому така податкова накладна не є зведеною) так і окремі накладні на кожне відвантаження.

У інформаційно-довідковому ресурсі ЗІР (категорія 101.16) податківці зазначають: «Продавець при відвантаженні товарів/наданні послуг покупцю декілька разів протягом одного дня в межах однієї цивільно-правової угоди складає податкові накладні з урахуванням умов угоди».

Тобто в даному випадку необхідно керуватися домовленостями з клієнтом якими і визначається, чи постачальник виписує одну податкову накладну на всі відвантаження протягом дня, чи складає окрему податкову накладну на кожне відвантаження.

Порядок складання зведених податкових накладних прописаний у п. 201.4 ПКУ.

Платники ПДВ  в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:

  • покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця;
  • покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

Для цілей цього пункту ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Отже, питання щодо складання зведеної податкової накладної виникає лише тоді, коли здійснюються ритмічні постачання у різні дні місяця, тобто два або більше постачань на місяць.

Якщо здійснюється декілька постачань в один день, зведену податкову накладну можна не складати, такі поставки можуть бути включені в одну звичайну податкову накладну за цей день.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Право виконавця послуг зменшити ПЗ з ПДВ в РК до ПН, якщо повернення коштів здійснюється різними датами
    Виконавець матиме право на зменшення ПЗ з ПДВ за операцією з постачання послуг шляхом складання РК до ПН на кожну із дат повернення (надходження) коштів. У таких РК необхідно вказувати код причини «103» (повернення товару або авансових платежів)
    17.12.202518
  • Застосування п. 32-1 підр. 2 розд. ХХ ПКУ до благодійних передач
    ТОВ на загальній системі (платник ПДВ і податку на прибуток) з березня 2022 р. безоплатно передавало військовим частинам різні товари (будівельні матеріали, БПЛА, оптику, генератори тощо), нараховуючи ПДВ згідно зі ст.188 ПКУ. ПДВ не нараховувалося лише на товари з переліку пп.1, 4, 5 п.32 підрозд.2 розд.ХХ ПКУ. Чи норма пп.32-1 підрозд.2 розд.ХХ ПКУ про незастосування пп.198.5 ПКУ поширюється на всі безоплатні передачі ЗСУ чи тільки на товари з пп.32? Як виправити помилку і з якої дати не нараховується ПДВ?
    17.12.202527
  • Продаж землі з приміщенням: що з ПДВ?
    Чи застосовується пільга з ПДВ при продажу земельної ділянки разом з приміщенням?
    17.12.202524
  • Придбали автомобіль в неплатника ПДВ та продаємо неплатнику ПДВ: як скласти ПН?
    Підприємство – платник ПДВ придбало автомобіль, який був у вжитку у неплатника ПДВ за 750 000,00 грн. Реалізовується автомобіль також неплатнику ПДВ. Передплату отримали 25.11.2025 р. - 10 000,00 грн; 28.11.2025 р. - 400 000,00 грн; 02.12.2025 р. - 340 000,00 грн. Реалізація авто відбулася 05.12.2025 р. на суму 750 000,00 грн. Як скласти ПН на таке постачання?
    16.12.202537
  • Оподаткування ПДВ сніданків готелем при аутсорсингу харчування: 20% чи 7%?
    Готель на загальній системі надає послугу проживання зі сніданком за ставкою ПДВ 7%. Сніданки фактично надає інший суб'єкт господарювання, який виставляє акти за фактично надані сніданки (не всі гості харчуються), що готель відносить на витрати. Чи правомірна така схема? Чи потрібно продавати сніданки окремо за бажанням гостей, оподатковувати їх за ставкою 20% і тільки тоді включати у витрати кількість проданих сніданків?
    16.12.202521