Видаткова накладна
Згідно з п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи.
У свою чергу, підприємство самостійно затверджує правила документообороту і технологію обробки облікової інформації, додаткову систему рахунків і регістрів аналітичного обліку.
При цьому, ТТН – це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи – п. 1 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні від 14.10.1997 р. №363.
Таким чином, факт передачі товару вже підтверджується ТТН, відповідно підприємство може складати як одну видаткову накладну за підсумками дня, так і на кожне відвантаження товару в залежності від власно визначеної системи документообігу.
Податкова накладна
Варто зауважити й про порядок складання податкових накладних. Пунктом 201.7 ПКУ передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Однак у випадку здійснення декількох відвантажень протягом одного дня одному клієнту платник ПДВ може складати як одну податкову накладну на сукупну суму всіх постачань протягом дня (при цьому така податкова накладна не є зведеною) так і окремі накладні на кожне відвантаження.
У інформаційно-довідковому ресурсі ЗІР (категорія 101.16) податківці зазначають: «Продавець при відвантаженні товарів/наданні послуг покупцю декілька разів протягом одного дня в межах однієї цивільно-правової угоди складає податкові накладні з урахуванням умов угоди».
Тобто в даному випадку необхідно керуватися домовленостями з клієнтом якими і визначається, чи постачальник виписує одну податкову накладну на всі відвантаження протягом дня, чи складає окрему податкову накладну на кожне відвантаження.
Порядок складання зведених податкових накладних прописаний у п. 201.4 ПКУ.
Платники ПДВ в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:
- покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця;
- покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.
Для цілей цього пункту ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.
Отже, питання щодо складання зведеної податкової накладної виникає лише тоді, коли здійснюються ритмічні постачання у різні дні місяця, тобто два або більше постачань на місяць.
Якщо здійснюється декілька постачань в один день, зведену податкову накладну можна не складати, такі поставки можуть бути включені в одну звичайну податкову накладну за цей день.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити