• Посилання скопійовано

Оренда та комунальні платежі у витратах підприємця - "загальносистемника"

Чи має право підприємець - "загальносистемник" відносити до витрат оплату оренди за договором суборенди та комунальні платежі?

До договору піднайму застосовуються положення про договір найму. Відповідно до ст. 774 ЦКУ  передання наймачем речі у користування іншій особі (піднайм) можливе лише за згодою наймодавця, якщо інше не встановлено договором або законом. 

Згідно з пп. 177.4.4 ПКУ до переліку витрат, які безпосередньо пов’язані з отриманням доходів належать, зокрема, витрати на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності підприємця.

Але перш за все потрібно врахувати наступні моменти:

1) витрати повинні бути пов’язані із отриманням доходу у звітному періоді. Це дохід протягом календарного (звітного) року, а це означає, що включити до складу витрат суму попередньо оплачених орендних платежів за наступний рік не можна;

2) податківці стверджують (рубрика "ЗІР", підкатегорія 140.05), що відносити до витрат господарської діяльності витрати на оренду майна (розуміємо на суборенду також, від ред.), що використовується у господарської діяльності підприємця згідно з договором оренди, та суми сплачених комунальних послуг (у тому числі сплачені рахунки згідно з договором субспоживача електроенергії) на підставі документального підтвердження факту їх сплати.

Згідно з п. 6 Порядку №481 у графі 8 "Інші витрати, пов’язані з отриманням доходу" Книги обліку доходів і витрат фізособа – підприємець відображає суму фактично понесених інших витрат, безпосередньо пов’язаних з одержанням доходу, зокрема, витрати на сплату орендних та комунальних платежів, які повинні бути документально підтверджені. А у графі 5 "Реквізити документа, що підтверджує понесені витрати" зазначаються реквізити документа, який підтверджує понесені витрати, що безпосередньо пов'язані з отриманим доходом. Документами, які підтверджують витрати, можуть бути, зокрема, платіжне доручення, прибутковий касовий ордер, квитанція, фіскальний чек та інші первинні документи, що засвічують факт оплати.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Особливості перерахунку орендної плати за землю, сплаченої за отриманим ППР, якщо почала діяти нова НГО
    Для перерахунку орендної плати за землю фізособа письмово або в е-формі звертається до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації або за місцем знаходження земділянки із оригіналами документів і додатковою угодою про внесення змін в договір оренди землі
    06.04.202512
  • Тимчасова передача майна благодійним фондом ФОПу для виконання договірних послуг
    Благодійний фонд, що є неприбутковою організацією та подає мікрозвітність за НП(С)БО 25, укладає договори з ФОПом для здійснення статутної діяльності. Чи має право Фонд тимчасово надати ФОПу майно для виконання певних послуг, наприклад, передати ФОПу фірмовий спецодяг для видачі благодійної допомоги? Чи дозволено надати ФОПу інструменти для ремонту та відновлення будівлі, пошкодженої внаслідок збройних атак?
    31.03.202557
  • Чи включати до витрат рентну плату за понадлімітне використання води?
    ТОВ не має дозволу на спецвикористання води. Чи включається до витрат в податковому обліку рентна плата за понаднормове використання води, з огляду на зміст пп. 255.11.20 ПКУ?
    31.03.2025152
  • Чи сплачувати плату за землю до моменту укладення договору оренди?
    Підприємство отримало у власність нерухоме майно 20.05.2016 р., розташоване на земельній ділянці площею 0,7547 га (кадастровий номер: 0012). Госпдіяльність не проводилась. 17.03.2025 р. укладено з міськрадою договір оренди землі площею 0,7420 га (кадастровий номер: 0047) під цим майном. Чи зобов'язане було підприємство сплачувати земельний податок за період з 20.05.2016 по 17.03.2025 рр.?
    28.03.2025467
  • Засновник продає частку: що з додатковим капіталом?
    ТОВ сформувало додатковий капітал, як додаткові внески від учасників без зміни розміру статутного капіталу та часток учасників на безповоротній основі. Учасник продає свою долю іншій особі. Чи повинно ТОВ визнати дохід за внесками в додатковий капітал? Що є підставою в такому випадку: договір купівлі-продажу його частки чи інший протокол учасників?
    27.03.202593