• Посилання скопійовано

Чи призводить ремонт офісу до збільшення майбутніх економічних вигід?

Підприємство відремонтувало (поліпшило) приміщення орендованого офісу, який використовується для адмінкерування загальною діяльністю. Чи призводить ремонт офісу до збільшення майбутніх економічних вигід? Основна діяльність підприємства – будівництво

До збільшення економічних вигід від об’єкта ОЗ (в тому числі офісу) призводить поліпшення об’єкта (п. 14 НП(С)БО 7, п. 8 НП(С)БО 14):

  • модернізація, 
  • модифікація,   
  • добудова,  
  • дообладнання,  
  • реконструкція  тощо

Витрати на поліпшення орендованих ОЗ відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів (п. 8 НП(С)БО 14).

Відповідно до п. 31 Методрекомендацій №561, підставою для визнання капітальними інвестиціями витрат, пов'язаних з поліпшенням ОЗ, є зростання внаслідок цих витрат очікуваного терміну корисного використання об'єкта, кількості та/або якості продукції (робіт, послуг), яка виробляється (надається) цим об'єктом.

Прикладами такого поліпшення є:

  • модифікація, модернізація об'єкта ОЗ з метою подовження терміну його корисної експлуатації або збільшення його виробничої потужності;
  • заміна окремих частин устаткування для підвищення якості продукції (робіт, послуг);
  • впровадження ефективнішого технологічного процесу, що дозволить зменшити первісно оцінені виробничі витрати;
  • добудова (надбудова) будівлі, що збільшить кількість місць (площу) будівлі, обсяги та/або якість виконуваних робіт (послуг) чи умови їх виконання.

А ось витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, включаються до складу витрат (п. 15 НП(С)БО 7).

Тобто, якщо підприємство всього-на-всього ремонтувало приміщення офісу, вартість ремонту списується на витрати, а не відображається як об’єкт інших необоротних матеріальних активів. Тому що ремонт не призводить до збільшення економічних вигід, а направлений на одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід.

Причому якщо вартість ремонту - значна, таку вартість можуть відносити до складу витрат майбутніх періодів на рахунок 39 і списувати на витрати протягом строку користування відремонтованим об’єктом.

Варто сказати, що економічна вигода - потенційна можливість отримання підприємством грошових коштів від використання активів (ст. 1 Закону про бухоблік). 

Поняття економічної вигоди начебто некоректно застосовувати до об’єктів, які безпосередньо не приносять грошових коштів, наприклад, до офісу (адмінприміщення). Але в контексті Закону про бухоблік і НП(С)БО це поняття застосовується широко, як використання об’єктів у господарській діяльності, яка приносить грошові кошти. 

Оскільки офіс використовується в господарській діяльності, яка направлена на отримання грошових коштів, то офіс приносить економічні вигоди.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Чи заборонено відраховувати кошти профспілкам на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу під час воєнного стану?
    Чи заборонено протягом дії воєнного стану проводити відрахування первинним профспілковим організаціям на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу в розмірах, передбачених колективним договором та угодами, у добровільному порядку за наявності у роботодавців такої можливості з віднесенням на витрати діяльності підприємства?
    19.04.202413
  • Чи може неприбуткова організація надати благодійну допомогу ЗСУ?
    В статуті неприбуткової оргазації передбачено наукові розробки, дослідження та інше у галузі права, а надання благодійної допомоги не передбачено. Чи може така організація придбати товар для подальшої безоплатної (благодійної) передачі ЗСУ? Як звітувати за такою операцією?
    17.04.202434
  • З немонетарної заборгованість переводиться в монетарну і назад: що з курсом?
    У 2021 р. резидент отримав авансову оплату за товар від нерезидента. В січні 2022 р. підписано додаткову угоду щодо повернення передплати. Заборгованість переведено до складу монетарної. Після введення валютних обмежень на період воєнного стану оплата не була проведена. Підприємство визначало курсові різниці на дату балансу. У 2024 р. вирішено все ж здійснити відвантаження. Як визначити курс, за яким монетарна заборгованість переводиться до складу немонетарної?
    15.04.202430
  • Порушення при ввезенні гуманітарної допомоги
    Громадська організація імпортувала гуманітарну допомогу - легковий авто для передачі ЗСУ і кабель для ремонту дронів. Але авто передане учаснику бойових дій, який працює волонтером в ГО, а кабель використовується самою ГО для ремонту дронів, а не переданий ЗСУ. Чи є порушення?
    10.04.202433
  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.2024131