• Посилання скопійовано

Чи призводить ремонт офісу до збільшення майбутніх економічних вигід?

Підприємство відремонтувало (поліпшило) приміщення орендованого офісу, який використовується для адмінкерування загальною діяльністю. Чи призводить ремонт офісу до збільшення майбутніх економічних вигід? Основна діяльність підприємства – будівництво

До збільшення економічних вигід від об’єкта ОЗ (в тому числі офісу) призводить поліпшення об’єкта (п. 14 НП(С)БО 7, п. 8 НП(С)БО 14):

  • модернізація, 
  • модифікація,   
  • добудова,  
  • дообладнання,  
  • реконструкція  тощо

Витрати на поліпшення орендованих ОЗ відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів (п. 8 НП(С)БО 14).

Відповідно до п. 31 Методрекомендацій №561, підставою для визнання капітальними інвестиціями витрат, пов'язаних з поліпшенням ОЗ, є зростання внаслідок цих витрат очікуваного терміну корисного використання об'єкта, кількості та/або якості продукції (робіт, послуг), яка виробляється (надається) цим об'єктом.

Прикладами такого поліпшення є:

  • модифікація, модернізація об'єкта ОЗ з метою подовження терміну його корисної експлуатації або збільшення його виробничої потужності;
  • заміна окремих частин устаткування для підвищення якості продукції (робіт, послуг);
  • впровадження ефективнішого технологічного процесу, що дозволить зменшити первісно оцінені виробничі витрати;
  • добудова (надбудова) будівлі, що збільшить кількість місць (площу) будівлі, обсяги та/або якість виконуваних робіт (послуг) чи умови їх виконання.

А ось витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, включаються до складу витрат (п. 15 НП(С)БО 7).

Тобто, якщо підприємство всього-на-всього ремонтувало приміщення офісу, вартість ремонту списується на витрати, а не відображається як об’єкт інших необоротних матеріальних активів. Тому що ремонт не призводить до збільшення економічних вигід, а направлений на одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід.

Причому якщо вартість ремонту - значна, таку вартість можуть відносити до складу витрат майбутніх періодів на рахунок 39 і списувати на витрати протягом строку користування відремонтованим об’єктом.

Варто сказати, що економічна вигода - потенційна можливість отримання підприємством грошових коштів від використання активів (ст. 1 Закону про бухоблік). 

Поняття економічної вигоди начебто некоректно застосовувати до об’єктів, які безпосередньо не приносять грошових коштів, наприклад, до офісу (адмінприміщення). Але в контексті Закону про бухоблік і НП(С)БО це поняття застосовується широко, як використання об’єктів у господарській діяльності, яка приносить грошові кошти. 

Оскільки офіс використовується в господарській діяльності, яка направлена на отримання грошових коштів, то офіс приносить економічні вигоди.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Коректне зазначення представників сторін в Акті звірки
    Яка коректна форма зазначення посади та назви підприємства представників сторін в Акті звірки взаємних розрахунків для забезпечення його юридичної значущості? Чи слід використовувати формулювання "в особі директора", чи достатньо вказати посаду та назву підприємства через кому, наприклад: "Директор, ТОВ "Назва"? Як правильно заповнити вступну частину типу: "Ми, що нижче підписалися, ТОВ "А" в особі..."?
    12.11.202566
  • Постановка на військовий облік при зміні місця проживання
    Чи допускається постановка на військовий облік у ТЦК та СП за новим місцем проживання без попереднього зняття з військового обліку у ТЦК та СП за попереднім місцем проживання у зв'язку із вибуттям?
    05.11.202533
  • Як оформити підвищену плату за пай?
    Як оформити підвищену плату за пай, якщо в договорі прописаний коефіцієнт 4, а виплатили 12?
    31.10.202540
  • Військовий облік на підприємстві
    На підприємстві ведеться військовий облік, підприємство має статус критичного, має квоту на бронювання і бронює працівників. На підприємство влаштовується чоловік, якому вже виповнилось 60 років. Чи зобов'язано підприємство вимагати від нього надати військово-облікові документи і обліковувати його у групі виключених з військового обліку співробітників?
    31.10.202569
  • Виплата оренди земельної ділянки (паю) при зміні власника у поточному році
    У вересні 2025 року відбулася зміна власника земельної ділянки (пай). Договір оренди чинний і не розірваний. За умовами договору орендна плата нараховується та виплачується один раз на рік. Як правильно розподілити річну суму орендної плати між попереднім і новим власником?
    29.10.202553