• Посилання скопійовано

Чи обов'язково зазначати маршрут та ТТН у подорожньому листі вантажного авто?

Подорожній лист вантажного автомобіля один на місяць – це правильно чи ні? Чи обов'язково у ньому зазначати маршрут та ТТН?

Про те, що підприємство має самостійно вирішити, з якою періодичністю складати подорожні листи: щодня, щотижня, щодекади, щомісяця, ми писали тут, а також тут та тут.

Про такий вибір необхідно зазначити в наказі про облікову політику або у додатку до нього з додаванням самостійно розробленої форми подорожнього листа.

Нагадаємо, що типові форми первинного обліку роботи колісних транспортних засобів — подорожні листи легкового автомобіля, затверджені наказом Держкомстату №74, та вантажного, затверджені наказом Мінтрансу №488/346, скасовані ще у 2013 році згідно з наказом Держкомстату №95 та наказом Мінінфраструктури, Мінекономрозвитку №1005/1454 відповідно.

Однак зазначимо, що відповідно до пп. 44.1 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що пп. 44.1 ПКУ.

ДФС в ІПК від 22.11.2017 р. №2686/6/99-99-15-02-02-15/ІПК повідомляє, що витрати на придбання паливно-мастильних матеріалів враховуються при визначенні фінансового результату до оподаткування за правилами бухгалтерського обліку у разі їх підтвердження належним чином оформленими первинними документами.

Мінінфраструктури в листі від 29.01.2018 р. №900/25/10-18 також повідомляє, що розрахунки нормативних витрат палива за результатами виконаної транспортної роботи здійснюються відповідно до тимчасових, тимчасових індивідуальних та постійних базових лінійних норм витрат палива, встановлених для моделей транспортних засобів. При цьому базові лінійні норми витрат палива затверджені наказом Мінтрансу №43.

Як передбачено пп. 3.5.4 Норм №43, фактичні потреби та нормативні витрати палива визначають за звітними документами, встановленими підприємствами. При цьому підприємство може також використовувати сучасні інформаційні технології та супутникові системи навігації тощо із наведенням умов експлуатації, до яких можуть бути застосовані відповідні коефіцієнти коригування базової норми, що враховують вплив на споживання палива тих чи інших умов.

Умови експлуатації можуть бути наведені безпосередньо у звітному документі. У разі здійснення перевезень, що передбачають часту зміну умов руху з індивідуальним обчисленням нормативної витрати палива на окремих ділянках у додатку до звітного документа це оформлюється належним чином (у довільній формі, але із дотриманням загальних вимог щодо оформлення).

Коефіцієнти, що застосовуються окремо на частину маршруту, який характеризується певними умовами експлуатації, повинні бути належно задокументовані записами відповідальних осіб у дорожніх листах та/або інших звітних документах, згідно з порядком, затвердженим наказом (розпорядженням) керівництва підприємства. Оскільки підставою для бухгалтерських операцій господарських операцій є первинні документи (ч. 1 ст. 9 Закону №996).

Фактично витрачені пально-мастильні матеріали для експлуатації транспортних засобів списують безпосередньо після їх витрачання на підставі первинних документів.

Отже, з якою періодичністю складати подорожні листи підприємство має вирішити самостійно. Фактично використане пальне списується шляхом складання актів на списання пального, виходячи з показників, зазначених у цих подорожніх листах.

***

Також читайте:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Чи заборонено відраховувати кошти профспілкам на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу під час воєнного стану?
    Чи заборонено протягом дії воєнного стану проводити відрахування первинним профспілковим організаціям на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу в розмірах, передбачених колективним договором та угодами, у добровільному порядку за наявності у роботодавців такої можливості з віднесенням на витрати діяльності підприємства?
    19.04.202413
  • Чи може неприбуткова організація надати благодійну допомогу ЗСУ?
    В статуті неприбуткової оргазації передбачено наукові розробки, дослідження та інше у галузі права, а надання благодійної допомоги не передбачено. Чи може така організація придбати товар для подальшої безоплатної (благодійної) передачі ЗСУ? Як звітувати за такою операцією?
    17.04.202433
  • З немонетарної заборгованість переводиться в монетарну і назад: що з курсом?
    У 2021 р. резидент отримав авансову оплату за товар від нерезидента. В січні 2022 р. підписано додаткову угоду щодо повернення передплати. Заборгованість переведено до складу монетарної. Після введення валютних обмежень на період воєнного стану оплата не була проведена. Підприємство визначало курсові різниці на дату балансу. У 2024 р. вирішено все ж здійснити відвантаження. Як визначити курс, за яким монетарна заборгованість переводиться до складу немонетарної?
    15.04.202430
  • Порушення при ввезенні гуманітарної допомоги
    Громадська організація імпортувала гуманітарну допомогу - легковий авто для передачі ЗСУ і кабель для ремонту дронів. Але авто передане учаснику бойових дій, який працює волонтером в ГО, а кабель використовується самою ГО для ремонту дронів, а не переданий ЗСУ. Чи є порушення?
    10.04.202433
  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.2024131