• Посилання скопійовано

Як провести в обліку акт виконаних робіт, якщо замовник відмовився його підписувати?

Підприємство надало послуги замовнику, про що складений акт виконаних робіт. Замовник відмовляється його підписувати. В договорі є пункт про те, що в разі відмови підписання акту з боку замовника протягом 10 днів у разі відсутності претензій і заперечень, акт вважається затвердженими. Чи можна провести такий акт в обліку?

Щодо договору на надання послуг: відповідно до ст. 901 ЦКУ  за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Згідно з ст. 903 ЦКУ, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Щодо договору підряду (виконання робіт): нормами ЦКУ врегульовано обов'язок замовника прийняти роботу, виконану підрядником (ст. 853 ЦКУ). Зокрема, замовник зобов'язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові.

Якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право надалі посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі. Замовник, який прийняв роботу без перевірки, позбавляється права посилатися на недоліки роботи, які могли бути встановлені при звичайному способі її прийняття (явні недоліки).

Якщо замовник протягом одного місяця ухиляється від прийняття виконаної роботи, підрядник має право після дворазового попередження продати результат роботи, а суму виторгу, з вирахуванням усіх належних підрядникові платежів, внести в депозит нотаріуса, нотаріальної контори на ім'я замовника, якщо інше не встановлено договором.

За умовами запитання, в договорі обумовлено такий порядок прийняття робіт: у разі відмови затвердження видаткових документів підписом і печаткою з боку замовника протягом 10 днів за відсутності будь-яких претензій і заперечень, документи вважаються затвердженими замовником.

На нашу думку, це дає право виконавцю вважати роботи такими, що прийняті замовником, через 10 днів з дати оформлення акту виконаних робіт. Таке рішення виконавця слід оформити наказом керівника про те, що певні роботи (послуги) за певним договором згідно з оформленим актом вважаються прийнятими замовником на підставі відповідних положень договору, без підпису замовника.

На підставі цього наказу такий акт проводиться виконавцем в обліку у звичайному порядку, на дату через 10 днів після дати оформлення акта. При цьому, в обліку здійснюється запис Дт 361 Кт 703, нарахування податкових зобов’язань з ПДВ – Дт 703 Кт 641.

Втім, це не виключає того, що замовник може оскаржувати свою заборгованість щодо оплати такого акта, тому ми все ж таки рекомендуємо дійти згоди із замовником щодо цього питання.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Коректне зазначення представників сторін в Акті звірки
    Яка коректна форма зазначення посади та назви підприємства представників сторін в Акті звірки взаємних розрахунків для забезпечення його юридичної значущості? Чи слід використовувати формулювання "в особі директора", чи достатньо вказати посаду та назву підприємства через кому, наприклад: "Директор, ТОВ "Назва"? Як правильно заповнити вступну частину типу: "Ми, що нижче підписалися, ТОВ "А" в особі..."?
    12.11.202566
  • Постановка на військовий облік при зміні місця проживання
    Чи допускається постановка на військовий облік у ТЦК та СП за новим місцем проживання без попереднього зняття з військового обліку у ТЦК та СП за попереднім місцем проживання у зв'язку із вибуттям?
    05.11.202533
  • Як оформити підвищену плату за пай?
    Як оформити підвищену плату за пай, якщо в договорі прописаний коефіцієнт 4, а виплатили 12?
    31.10.202540
  • Військовий облік на підприємстві
    На підприємстві ведеться військовий облік, підприємство має статус критичного, має квоту на бронювання і бронює працівників. На підприємство влаштовується чоловік, якому вже виповнилось 60 років. Чи зобов'язано підприємство вимагати від нього надати військово-облікові документи і обліковувати його у групі виключених з військового обліку співробітників?
    31.10.202569
  • Виплата оренди земельної ділянки (паю) при зміні власника у поточному році
    У вересні 2025 року відбулася зміна власника земельної ділянки (пай). Договір оренди чинний і не розірваний. За умовами договору орендна плата нараховується та виплачується один раз на рік. Як правильно розподілити річну суму орендної плати між попереднім і новим власником?
    29.10.202553