• Посилання скопійовано

Робота з РРО при переїзді підприємства до іншого міста

Підприємство зареєстровано в Харкові. Є РРО, який з початку війни не працював за місцем реєстрації. Підприємство переїхало в інше місто та хоче розпочати роботу з РРО з 01.06.2023 року. У зв’язку з цим виникло ряд питань...

Запитання:

  1. Які дії потрібні, щоб розпочати роботу РРО? 
  2. Чи потрібно укладати новий договір з сервісним центром щодо РРО? 
  3. Чи потрібно отримувати дозвіл на торгівлю? 
  4. Які податки потрібно сплачувати за працівника, який працюватиме з РРО на новому місці?

 

Відповідь:

1. Які дії потрібні, щоб розпочати роботу РРО? 

Для подання заяви за формою №1-РРО на реєстрацію РРО за новим місцем спочатку потрібно подати форму №20-ОПП за основним (попереднім) місцем обліку про закриття (якщо орендоване приміщення) або зміну (якщо власне приміщення) об’єкта оподаткування за 10 робочих днів до початку роботи за новим місцем, зазначивши:

  • для закриття:
  1. орендованого попереднього об’єкта оподаткування - у графі 2 вказати код ознаки «6», а у графі 9 стан об’єкта оподаткування 6 (об’єкт відчужений/повернутий власнику);
  2. власного об’єкта оподаткування – у графі 2 вказати код ознаки надання інформації 3 (зміна відомостей про об’єкт оподаткування), а у графі 9 стан об’єкта оподаткування 3 (тимчасово не експлуатується) або 5 (непридатний до експлуатації).
  • для відкриття нового об’єкта оподаткування — у графі 2 код ознаки надання інформації 1 (первинне подання), а  у графі 9 стан об’єкта оподаткування 1 (будується/готується до введення в експлуатацію) або 2 (експлуатується) чи 8 (орендується).

Крім того, якщо підприємство бажає змінити юридичну адресу, воно повинно оновити відомості в ЄДР про зміну місцезнаходження.

Якщо підприємство не бажає змінювати юридичну адресу, то воно продовжує обліковуватись за основним місцем обліку в м. Харкові, а нове місце ведення торговельної діяльності буде неосновним місцем обліку. З цього приводу також читайте туттут та тут.

Для перереєстрації з метою використання РРО в іншій господарській одиниці суб'єктом господарювання або представником суб’єкта господарювання надаються заява за формою №1-РРО з позначкою "Перереєстрація" та реєстраційне посвідчення (п. 1 глава 3 розділу ІІ Порядку №547).

 

2. Чи потрібно укладати новий договір з сервісним центром щодо РРО? 

Вважаємо, що у разі реєстрації РРО за новим місцем не потрібно укласти новий договір з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт цього РРО, якщо строк експлуатації цього РРО не закінчився та ЦСО продовжує працювати та виконувати свої обов’язки згідно з існуючим договором.

 

3. Чи потрібно отримувати дозвіл на торгівлю? 

Жодних «дозволів на торгівлю» законодавством України не передбачено. Законом забороняється вимагати від суб’єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, які не внесені до Переліку, затвердженого Законом про дозвільну систему, про це ми писали тут.

Якщо у підприємства є ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем та тютюном, то ДПС у Луганській області зазначає, що у разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

Законом не передбачено призупинення дії ліцензії чи її анулювання у періоді внесення змін до такої ліцензії.

Тож, у разі переоформлення ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, що пов’язане зі зміною місцезнаходження, зазначених у ліцензії, суб’єкт господарювання може здійснювати діяльність на підставі копії раніше виданої ліцензії до отримання ліцензії на новому бланку з урахуванням змін.

 

4. Які податки потрібно сплачувати за працівника, який працюватиме з РРО на новому місці?

Працівник, який працюватиме з РРО, отримуватиме зарплату за свою роботу. Тож роботодавець має нараховувати ЄСВ, утримувати ПДФО та ВЗ, відповідно сплачувати зазначені податки до бюджету та подавати щоквартально єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ.

Відповідно до п. 3 р. ІІ Порядку №4, у разі переїзду підприємства до нового адміністративного району (тобто у разі зміни юридичної адреси) єдина звітність подається за новим основним місцем обліку.

Платник єдиного внеску зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску (п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону про ЄСВ).

У разі зміни місцезнаходження податки і збори сплачують за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду (п. 8 ст. 45 БКУ).

Відповідно до пп. 10.13 розд. X Порядку №1588, у разі зміни місцезнаходження СГ — платник податків сплачує визначені законодавством податки і збори після такої реєстрації за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

Отже, у разі зміни місцезнаходження підприємство:

  • об’єднану звітність — подає за новим місцезнаходженням;
  • ЄСВ — сплачує за новим місцезнаходженням;
  • ПДФО та ВЗ — до закінчення поточного бюджетного року сплачує за попереднім місцезнаходженням.

Також нагадуємо, що у тому разі, коли торговельна точка розташована в іншому районі, то ПДФО з працівників такої точки перераховується до відповідного бюджету за її місцезнаходженням – пп. 168.4.3 ПКУ

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    Сьогодні 11:0448
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247612
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705