Отже, за умовами запитання, юридична фірма - платник ПДВ проводить погашення дебіторської заборгованості через РРО в розрізі асортименту товару. В фіскальному реєстраторі немає такої форми оплати, тому друкується звичайний чек. Але через РРО також проводиться торгівля по кінцевому споживачу. При формуванні місячного звіту по РРО в обігу А (за ставкою ПДВ 20%) зазначено дві суми обігу - кінцевий споживач і погашення дебіторської заборгованості. Але чи є це правильно?
Згідно п. 13 ст. 3 Закону про РРО СГД, які проводять розрахунки через РРО повинні забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО.
Дебіторська заборгованість за товари виникає у випадку, коли товар відвантажено покупцю, але оплата за такий товар при відвантаженні або перед ним не була отримана. Отже, при відвантаженні товару розрахунків із покупцем проведено не було.
Якщо оплата за відвантажений товар не надходила, то операція із відвантаження товару (дебіторська заборгованість) через РРО не проводиться. В іншому випадку сума коштів на місці проведення розрахунків не відповідатиме денному звіту РРО.
Тобто, на яку б суму (повністю чи частково) і коли не розраховувався покупець, тільки на цю суму під час отримання готівкових коштів потрібно вибити чек, тим самим включаючи у фіскальну пам’ять касового апарата дані про здійснену розрахункову операцію, яка буде відображена у денному (а потім у іншому періодичному – за місяць, рік) звіті РРО.
До того ж нагадуємо, що періодичний звіт РРО (або кількох РРО, якщо на СГД їх зареєстровано декілька) є підставою для заповнення звіту по РРО. Форму, а також порядок подання та заповнення звіту по РРО затверджено наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. №614 (далі – Порядок №614). В ньому відображаються усі проведені через РРО розрахунки у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (крім розрахунків при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти).
Заповнення окремих граф звіту виконується згідно з Інструкцією із його заповнення (додаток 2 до Порядку №614, далі – Інструкція №614). Згідно із пп. 3-6 Інструкції №614, в табличній частині звіту по РРО зазначається:
у графі 1 - порядковий номер запису у Звіті;
у графі 2 - модифікація РРО, а в рядках, де виконуються записи щодо книг обліку розрахункових операцій, - напис "книга обліку розрахункових операцій" або абревіатура "КОРО";
у графі 3 - фіскальний номер РРО або книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованої на господарську одиницю (депо, кондуктора, об'єкт виїзної торгівлі).
У графах 4 - 6 записуються такі суми розрахунків за звітний місяць:
у графі 4 - загальна сума проведених за звітний місяць розрахункових операцій, тобто сума коштів, яку отримано від покупців за реалізовані товари (надані послуги);
у графі 5 - частина суми розрахунків, зазначеної в графі 4, що оподатковується податком на додану вартість (далі - ПДВ) за ставкою 20 відсотків;
у графі 6 - сума ПДВ, обчислена, виходячи із суми розрахунків, зазначеної в графі 5.
У графі 7 записується загальна сума коштів, виданих при поверненні товару (рекомпенсації послуги, прийнятті цінностей під заставу та в інших випадках). Якщо протягом звітного місяця через РРО були зареєстровані помилково введені суми, то ці суми не включаються до граф 4 - 7. За бажанням СГ до Звіту можна додати пояснювальну записку щодо помилково введених сум.
У рядку "Разом зо всіма РРО (розрахунковими книжками)" у графах 4 - 7 записуються підсумки показників за відповідними графами.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити