• Посилання скопійовано

Як проводити розрахунки за допомогою коштів «єПідтримки»?

Як проводити розрахунок покупців в аптеці коштами «єПідтримки»? Чи потрібно реєструвати аптеку десь спеціально? Та чи потрібно використовувати окремий документальний облік?

Для отримання «єПідтримки» громадяни мають оформити в установі банку спеціальну картку «єПідтримка» (в застосунку банку або офлайн-відділенні). В подальшому коштами з цієї картки можна розрахуватись за визначені товари або послуги. Зокрема, з 24 січня на гроші єПідтримки українці від 60 років зможуть купити ліки (про це ми писали тут).

Віртуальна картка – це персоніфікована електронна платіжна картка, що відкривається до вже активного карткового рахунку клієнта.

В розумінні Закону про РРО, розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

При цьому, розрахунок такою віртуальною картою нічим не відрізняється від розрахунку звичайним електронним платіжним засобом (ЕПЗ) – пластиковою картою або телефоном через POS-термінал або шляхом введення реквізитів карти на сайті при онлайн розрахунку (форма оплати «безготівкова»). Не встановлено і умов для «підключення» аптеки до програми продажу ліків за кошти «еПідтримки». Однак, встановлено умову, що банки перевірятимуть вік людини в момент проведення платежу. Коли саме особа оформила картку — не важливо, головне, щоб на момент купівлі ліків їй вже виповнилося 60 років, а також щоб був в наявності повний курс вакцинації та «зелений» COVID-сертифікат у Дії. Але знову ж таки це перевірятиме банк, а не аптека.

Для аптеки це звичайний клієнт, який розраховується звичайним ЕПЗ (тобто така розрахункова операція через РРО проводиться як безготівкова оплата). Тобто жодного окремого обліку таких розрахунків або реалізованих товарів не передбачено.

Разом з цим, кошти «єПідтримки» не можуть бути використані для придбання засобів з недоведеною ефективністю, біологічно активних добавок чи медичних приладів. Проте незрозуміло, на кого покладається обов’язок з дотримання цього правила, тому для уникнення проблем самим аптекам варто слідкувати за цим.

Крім того, можливий і варіант, коли покупець оплачує частину покупки віртуальною карткою «єПідтримка», а іншу частину, наприклад за недостатності коштів «єПідтримки», зі своєї іншої картки або готівкою.

Також читайте тут (розділ «Запитання бізнесів»), тут та тут (про модифікацію програми «єПідтримка»).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    Сьогодні 11:04208
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247622
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705