• Посилання скопійовано

«Єдинник» планує торгувати у безготівковій формі: чи потрібно застосовувати РРО?

У ФОП, платника ІІ групи ЄП, дохід за 2017 р. перевищив 1 млн грн (до 1,5 млн грн). Чи потрібно йому в 2019 р. застосовувати РРО при готівкових операціях, якщо протягом 2018 р. ФОП торгуватиме виключно за безготівковими розрахунками, не перевищуючи при цьому межу доходу в 1 млн грн?

Пункт 296.10 ПКУ було викладено у новій редакції Закону №569-VIII, який набув чинності 23.07.2015 р.

У цьому пункті зазначено, що у разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим.

Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб'єкта господарювання як платника єдиного податку.

Водночас ДФС в ІПК від 19.10.2017 р. №2294/Л/99-99-14-05-01-14/ІПК повідомляє, що у разі перевищення платником єдиного податку ІІ групи протягом календарного року обсягу доходу більше 1 млн грн, такі платники податку при здійсненні своєї господарської діяльності зобов'язані:

  • або застосовувати РРО;
  • або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків.

При цьому, у разі здійснення розрахунків виключно у безготівковій формі (з розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок) РРО не застосовується незалежно від обсягу отриманих доходів.

У такому випадку зазначені розрахунки вважатимуться безготівковими та проводитимуться без застосування РРО (ІПК ГУ ДФС у м. Києві від 11.05.2018 р. №2099/ІПК/26-15-14-09-13/ІПК).

Статтею 2 Закону про РРО визначено термін «розрахункова операція». Це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення товару (відмови від послуги) – оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

В ІПК від 01.12.2017 р. №2782/С/99-99-14-05-01-14/ІПК ДФС повідомляє, що при здійсненні розрахунків за товари (послуги) ФОП платники єдиного податку ІІ групи, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищує 1 млн грн зобов'язані застосовувати РРО, у т. ч. у разі здійснення безготівкових розрахунків за допомогою платіжних карт Visa і MasterCard із використанням мережі Інтернет. При цьому розрахункові документи при продажу товарів (послуг) через мережу Інтернет видаються у випадку їх безпосереднього надання споживачу.

Виходячи з викладеного, лише за умови здійснення розрахунків виключно у безготівковій формі (шляхом переказу коштів з розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок) таким ФОП не потрібно застосовувати РРО незалежно від обсягу доходів, отриманих протягом 2018 року.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024546
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024683
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024573
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705