• Посилання скопійовано

Чи є порушенням залишок готівки понад ліміт у п’ятницю та суботу, якщо її було отримано після інкасації банку?

Чи буде вважається порушенням наявність у касі магазину залишку готівки понад ліміт у п’ятницю та суботу, якщо виручку було отримано у п’ятницю після інкасації банку та у суботу (робочий день магазину), яка буде інкасуватися лише у понеділок?

Запитання: Чи буде вважатися порушенням наявність у касі магазину залишку готівки понад ліміт у п’ятницю та суботу, якщо виручку було отримано у п’ятницю після інкасації банку та у суботу (робочий день магазину), яка буде інкасуватися лише у понеділок (за договором банк проводить інкасацію з понеділка по п’ятницю)? Хто може підписувати прибутковий касовий ордер та видатковий касовий ордер за головного бухгалтера та директора у суботу, якщо цей день для них є неробочим?

 

Відповідь:

Підприємство визначає та встановлює за погодженням з банком (у якому відкрито рахунок, на який зараховуються кошти) строки здавання ним готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках відповідно до вимог, встановлених п. 48 Положення №148:

  • для підприємств, розташованих у населених пунктах, де є банки – щодня (у день надходження готівкової виручки (готівки) до їх кас);
  • для підприємств, у яких час закінчення робочого дня (зміни), установлений правилами внутрішнього трудового розпорядку та графіками змінності, не дає змогу забезпечити здавання готівкової виручки (готівки) у день її надходження, – наступного за днем надходження готівкової виручки (готівки) до каси дня;
  • для підприємств, розташованих у населених пунктах, де немає банків, – не рідше ніж один раз на п'ять робочих днів.

Строки здавання готівкової виручки (готівки) узгоджуються установами, підприємствами, небанківськими фінансовими установами з банком і обов'язково визначаються в договорах банківського рахунку між установами, підприємствами, небанківськими фінансовими установами та банками.

Підприємства, які працюють у вихідні та святкові дні та не мають змоги здати одержану ними за ці дні готівкову виручку (готівку) до банку через відсутність відповідної умови у договорі, укладеному з банком на інкасацію коштів, здають таку готівкову виручку (готівку) через банкомати/програмно-технічні комплекси самообслуговування в день її надходження до каси підприємства або безпосередньо до банку протягом операційного часу наступного робочого дня банку та підприємства (п. 49 Положення №148).

Враховуючи, що наступним робочим днем банку та підприємства є понеділок, то виручка, отримана магазином після інкасації в п’ятницю та у суботу (за умови її інкасації у понеділок) не вважається понад лімітною.

Щодо підписування ПКО та ВКО за головного бухгалтера та директора у суботу, якщо цей день для них є неробочим, зазначимо, що виручка за суботу оприбутковується магазином в порядку, встановленому п. 11 Положення №148. При цьому ПКО та ВКО оформлюються бухгалтером у понеділок. 

ДФС у відповіді на питання 2 в ІПК від 02.08.2017 р. №1453/ІПК/23-00-14-0714 зазначає, що на підприємстві, де застосовується РРО та КОРО, частину готівкової виручки можна зберігати в сейфі за умови його знаходження на місці проведення розрахунків. При цьому сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків (у ящику РРО та сейфі) має відповідати сумі коштів, зазначеній у денному звіті РРО та своєчасно і повній сумі оприбутковуватись до зареєстрованої КОРО.

Також податковий орган пропонує у внутрішньому наказі за підприємством зазначити, що в сейфі, розміщеному на місці проведення розрахунків, має зберігатися лише виручка від реалізації з використанням РРО, а також визначити порядок належного забезпечення бухобліку касових операцій тощо.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024559
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024686
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024573
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705