• Посилання скопійовано

Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті після відвантаження?

Покупець здійснює оплату готівкою підприємству за товар, що було відвантажено раніше. Чи потрібно застосовувати РРО? Чи застосовується РРО, якщо оплата надходить від покупця через кур’єрську службу накладеним платежем?

Основним нормативно-правовим актом, що регулює розрахунки за готівку, є Закон про РРО, який є спеціальним законом.

У ст. 2 Закону про РРО зазначено, що РРО -  це пристрій або програмно-технічний комплекс, у якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу (саме ці операції відбуваються під час прийняття готівки від покупця поштовим оператором).

Статті Закону про РРО встановлюють обов’язок для продавця проводити розрахункові операції за допомогою РРО. До яких, згідно із ст. 2 Закону про РРО, належать:

  • приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг);
  • видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу);
  • у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця;
  • у разі повернення товару (відмови від послуги) - оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Тож розглянемо, у якому випадку в підприємства виникає така розрахункова операція, а у якому ні.

 

Оплата покупця готівкою

У такому випадку в продавця має місце розрахункова операція, адже, не залежно від того, коли було здійснено відвантаження товару, оплату за товар покупець здійснює у готівковій формі. А отже, згідно з зазначеним вище, продавець повинен застосовувати РРО.

При цьому, податківці у сервісі «ЗІР» (категорія 109.02) зазначають, що у разі проведення розрахунків за відстроченим платежем – розрахункові операції проводяться через РРО з використанням режиму попереднього програмування «погашення кредиту».

 

Отримання оплати у формі накладеного платежу

У даному випадку оплату від покупця приймає не безпосередньо продавець, а фінансовий посередник (поштовий оператор), який в подальшому переказує ці кошти продавцю. Тож саме на такого фінансового посередника і покладається обов’язок з видачі покупцю розрахункового документа про приймання готівки. При цьому між підприємством-продавцем і таким посередником повинно бути укладено відповідний договір.

Оскільки  посередник  (поштовий оператор) отримує готівкові кошти, і видає покупцю розрахунковий документ, то продавець при отримані коштів від посередника не застосовує РРО, адже у  продавця, у даному випадку, відсутній факт наявності розрахункової операції.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Порядок впровадження РРО та звітність у 2025 році
    Яка покрокова процедура впровадження реєстратора розрахункових операцій для підприємства, що планує продавати товари за готівку? Що необхідно зробити від початку до кінця, та яка звітність щодо РРО передбачена?
    18.08.202554
  • Нюанси заповнення чеку при оплаті подарунковим сертифікатом
    Підприємство автомобільної галузі планує продавати подарункові сертифікати із наступною можливістю обрати товар та оплатити сертифікатом, вартість товару може перевищувати номінал сертифікату. Перший чек - продаж сертифікату на суму його номіналу. Як має бути оформлений другий чек при продажі товару? Що з ПДВ?
    15.08.2025211
  • Застосування РРО/ПРРО для ФОП - "єдинника" І групи
    Чи зобов'язаний ФОП на І групі єдиного податку, який надає побутові послуги населенню (зокрема, ремонт автотранспорту), застосовувати РРО та/або ПРРО при проведенні розрахункових операцій?
    12.08.202531
  • Відсутність штрафів з РРО/ПРРО для ФОП у Харкові з 1 серпня 2025 року
    Чи зберігаються з 01.08.2025 р. якісь пільги з незастосування РРО/ПРРО або за незастосування штрафів за порушення при застосуванні РРО/ПРРО для ФОП на ЄП ІІ-ІІІ груп, у яких податкова адреса та місце провадження діяльності знаходяться у м. Харкові (території можливих бойових дій)? Прошу розглянути ситуацію, коли ФОП на ІІІ групі ЄП з податковою адресою у м. Харкові (зареєстрований до війни), проводить фактичну діяльність в м. Харкові, але "місце провадження у витязі ЄП зазначено - територія України"
    04.08.202581
  • Орендна плата наперед: готівкові розрахунки та МПЗ
    ТОВ на єдиному податку IV групи, що орендує земельні ділянки у фізосіб, здійснює виплату орендної плати раз на рік. Іноді виплати проводяться наперед за декілька років одночасно через касу підприємства на суму понад 200 тис. грн. Як коректно здійснювати такі готівкові виплати? Чи діє обмеження у 50 тис. грн? Чи можна суми ПДФО та ВЗ, сплачені у 2025 році з орендної плати за декілька наступних років, повністю включити до розрахунку МПЗ за 2025 рік?
    31.07.202543