• Посилання скопійовано

Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті після відвантаження?

Покупець здійснює оплату готівкою підприємству за товар, що було відвантажено раніше. Чи потрібно застосовувати РРО? Чи застосовується РРО, якщо оплата надходить від покупця через кур’єрську службу накладеним платежем?

Основним нормативно-правовим актом, що регулює розрахунки за готівку, є Закон про РРО, який є спеціальним законом.

У ст. 2 Закону про РРО зазначено, що РРО -  це пристрій або програмно-технічний комплекс, у якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу (саме ці операції відбуваються під час прийняття готівки від покупця поштовим оператором).

Статті Закону про РРО встановлюють обов’язок для продавця проводити розрахункові операції за допомогою РРО. До яких, згідно із ст. 2 Закону про РРО, належать:

  • приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг);
  • видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу);
  • у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця;
  • у разі повернення товару (відмови від послуги) - оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Тож розглянемо, у якому випадку в підприємства виникає така розрахункова операція, а у якому ні.

 

Оплата покупця готівкою

У такому випадку в продавця має місце розрахункова операція, адже, не залежно від того, коли було здійснено відвантаження товару, оплату за товар покупець здійснює у готівковій формі. А отже, згідно з зазначеним вище, продавець повинен застосовувати РРО.

При цьому, податківці у сервісі «ЗІР» (категорія 109.02) зазначають, що у разі проведення розрахунків за відстроченим платежем – розрахункові операції проводяться через РРО з використанням режиму попереднього програмування «погашення кредиту».

 

Отримання оплати у формі накладеного платежу

У даному випадку оплату від покупця приймає не безпосередньо продавець, а фінансовий посередник (поштовий оператор), який в подальшому переказує ці кошти продавцю. Тож саме на такого фінансового посередника і покладається обов’язок з видачі покупцю розрахункового документа про приймання готівки. При цьому між підприємством-продавцем і таким посередником повинно бути укладено відповідний договір.

Оскільки  посередник  (поштовий оператор) отримує готівкові кошти, і видає покупцю розрахунковий документ, то продавець при отримані коштів від посередника не застосовує РРО, адже у  продавця, у даному випадку, відсутній факт наявності розрахункової операції.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024561
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024686
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024573
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705