• Посилання скопійовано

Может ли предприниматель на общей системе включать в расходы суммы НДС уплаченного поставщикам?

Мы физ. лицо на общей системе налогообложения и уплачиваем НДС. Работаем с нерезедентами. Все наши доходы без НДС, а расходы с НДС. В книгу №10 я записываю все без НДС, и у меня прибутки возростают ровна на суму НДС, так еще к этому я должна уплатить с этой сумы НДФЛ и пенсионный . Вопрос: Могу ли я не вычитывать НДС с расходов? И вообще могу ли я спорить с налоговой?

Згідно п. 177.4 ст. 177 ПКУ до переліку витрат фізичної особи підприємця на загальній системі оподаткування, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат операційної діяльності згідно з розділом III цього Кодексу (Розділ III — це податок на прибуток).

Згідно пп. 139.1.6 п. 139.1 ст. 139 ПКУ не включаються до складу витрат суми податку на прибуток, а також податків, установлених пунктом 153.3 статті 153 та статтею 160 цього Кодексу; податку на додану вартість, включеного до ціни товару (роботи, послуги), що придбаваються платником податку для виробничого або невиробничого використання, податків на доходи фізичних осіб, які відраховуються із сум виплат таких доходів згідно з розділом IV цього Кодексу.

Для платників податку, які не зареєстровані як платники податку на додану вартість, до складу витрат входять суми податків на додану вартість, сплачених у складі ціни придбання товарів, робіт, послуг, вартість яких належить до витрат такого платника податку.

У разі якщо платник податку, зареєстрований як платник податку на додану вартість, одночасно проводить операції з продажу товарів (виконання робіт, надання послуг), що оподатковуються податком на додану вартість та звільнені від оподаткування або не є об'єктом оподаткування таким податком, податок на додану вартість, сплачений у складі витрат на придбання товарів, робіт, послуг, які входять до складу витрат, та основних засобів і нематеріальних активів, що підлягають амортизації, включається відповідно до витрат або вартість відповідного об'єкта основних засобів чи нематеріального активу збільшується на суму, що не включена до податкового кредиту такого платника податку згідно з розділом V цього Кодексу.

Виходячи з наведеного, приватний підприємець на загальній системі оподаткування суми сплаченого ПДВ включає до складу витрат у разі, коли він не зареєстрований як платник ПДВ, а також у разі, коли зареєстрований, але придбані з ПДВ товари (послуги) використовує у звільнених від оподаткування операціях чи операціях, що не є об’єктом оподаткування ПДВ.


Микола Підлужний

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Джерело: Контракти-Аудит

Рубрика: Спрощена система/ФОП на загальній системі

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на загальній системі»