• Посилання скопійовано

Продавець змінив назву: чи виписувати РК?

Продавець змінив назву з 13.05.2021 р., покупцеві виписано ПН з новою назвою підприємства, а покупку здійснено - 06.05.2021 р. ПН зареєстровано 27.05.2021. Чи потрібно робити РК на ПН, якщо змінилася тільки назва, інші реквізити залишилися без змін?

Порядок реєстрації особи як платника ПДВ регулюється ст. 180 - 183 розділу V ПКУ та регламентується Положенням №1130.

У п. 4.3 розділу IV Положення №1130 зазначено, що до дати перереєстрації платник ПДВ використовує попередні реквізити податкової реєстрації.

Якщо зміни у даних платника ПДВ стосуються найменування юридичної особи і такі зміни не пов'язані з реорганізацією юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу або перетворення або пов'язані з перетворенням юридичної особи у випадку, визначеному пп. 1 п. 3.15 розділу III Положення №1130 при використанні попередніх реквізитів податкової реєстрації такий платник ПДВ зазначає одночасно нове та попереднє найменування.

Таким чином, від дня внесення даних щодо нового найменування юридичної особи у Єдиний державний реєстр і до дня перереєстрації, здійсненої в порядку, встановленому Положенням №1130. У зв'язку із зміною найменування, такий платник ПДВ при складанні податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних повинен зазначати одночасно як старе, так і нове найменування. З дати перереєстрації тільки нове.

Підсумуємо: отже, якщо платник ПДВ при складанні ПН/РК до ПН повинен зазначати ту назву, яка була чинна на момент здійснення операції, тобто:

  • до дня внесення змін до ЄДР у ПН/РК зазначають стару назву;
  • у період між унесенням змін до ЄДР і датою ПДВ-перереєстрації одночасно і стару, і нову назву;
  • після перереєстрації тільки нову назву.

Аналогічний підхід Офісу ВПП ДФС  зазначає у листі від 08.02.2019 р. № 453/ІПК/28-10-27-01-11.

У ситуації, що розглядається, продавець змінив назву з 13.05.2021 р., покупка була здійснена 06.05.2021 р., ПН зареєстрована 27.05.2021 р., в цьому разі в ПН повинна була бути зазначена одночасно як попередня так і нова назва.

Зазначимо, що перелік обов'язкових реквізитів податкової накладної визначено пп. "в" пп. 201.1 ПКУ, де одним із обов'язкових реквізитів, який зазначається у податковій накладній, є повна або скорочена назва підприємства.

Згідно з пп. 201.10 ПКУ, податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Помилки в реквізитах, визначених абз. 11 пп. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Тобто, якщо в найменуванні продавця була зазначена лише нова назва без попередньої, то така помилка згідно з абз. 11 пп. 201.1 ПКУ, не є підставою для неприйняття податкової накладної в електронному вигляді та не позбавляє покупця права на ПК, оскільки основним ідентифікатором платника визнають його ІПН, а не назву.

Про це також зазначено у листі ДФС від 05.06.2018 р. №2451/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202415
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202413
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20242401
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202418
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024207