• Посилання скопійовано

Надання послуг з гарантійного ремонту нерезиденту на території України: які первинні документи та ПДВ?

Підприємство – платник податку на прибуток на загальних підставах та платник ПДВ надає нерезиденту на території України послуги з гарантійного ремонту, загального (в т.ч. поточного) ремонту, діагностики стану технічних авто, раніше проданих замовником. Які особливості первинних документів? Як нараховувати та відобразити ПДВ в декларації?

Запитання:

Підприємство – платник податку на прибуток на загальних підставах та платник ПДВ надає нерезиденту на території України послуги з гарантійного ремонту, загального (в т.ч. поточного) ремонту, діагностики стану технічних автомобілів (пожежних, підмітальних, снігоприбиральних тощо), раніше проданих замовником різним покупцям на території України. Які особливості первинних документів? Як нараховувати та відобразити ПДВ в декларації?

 

Відповідь:

Одразу визначимося: ця ситуація стосується ремонтів технічно-складного товару на замовлення продавця-нерезидента, до продажу якого виконавець таких ремонтів відношення немає.  

 

Щодо первинних та інших документів

Відповідно до ст. 6 Закону №959 зовнішньоекономічний договір (контракт) складається відповідно до цього та інших законів України з урахуванням міжнародних договорів України.

ЗЕД - договір (контракт) укладається у простій письмовій або в електронній формі, якщо інше не передбачено міжнародним договором України чи законом.

У разі експорту послуг (крім транспортних) ЗЕД (контракт) може укладатися шляхом прийняття публічної пропозиції про угоду (оферти) або шляхом обміну електронними повідомленнями, або в інший спосіб, зокрема, шляхом виставлення рахунка (інвойсу), у т. ч. в електронному вигляді, за надані послуги.

Положення про форму зовнішньоекономічних договорів (контрактів) затверджене наказом Мінекономіки №201, відповідно до якого:

  • в розділі 1.3 ЗЕД - договору визначається предмет договору (контракту). Тобто, які роботи, послуги один з контрагентів зобов'язаний поставити (здійснити) іншому із зазначенням точного найменування кінцевого результату роботи, що виконується. Якщо робота, послуга потребує більш детальної характеристики або їхня номенклатура досить велика, то все це зазначається у додатку (специфікації), який має бути невід'ємною частиною договору (контракту). Про що робиться відповідна відмітка в тексті договору (контракту).
  • в розділі 1.4 ЗЕД - договору визначаються конкретні обсяги робіт (послуг) та термін їх виконання.
  • в розділі 1.5 ЗЕД - договору у разі укладення договору (контракту) про виконання робіт (надання послуг) у цьому розділі визначаються умови та строки виконаних робіт (послуг).
  • в розділі 1.8 ЗЕД - договору визначаються умови приймання-здавання товару (робіт, послуг) та перелік товаросупровідних документів.

Отже, ще на стадії укладання ЗЕД - договору виконавець має погодити із замовником перелік документів, на підставі яких передаються-приймаються виконані робити (наприклад, акт виконаних робіт із зазначенням в ньому чи в окремих додатках переліку видів ремонтів, їх кількості та складності, а також переліку складу та суми витрат, понесених виконавцем).

Крім того, виконання гарантійного та інших видів ремонту (обслуговування) в оперативному обліку також має оформлюватися первинним документами: типовими чи самостійно розробленими фахівцями виконавця.

При цьому первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити, перелік яких наведено в ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік.

Щодо застосування типових форм первинних документів зазначимо, що  відповідно до п. 1 розд. III Правил №615, надання послуг здійснюється за зверненням замовника чи за його попередньою заявкою, яка реєструється в журналі реєстрації.

Нормами п. 3 розд. III Правил №615 передбачено, що послуги з технічного обслуговування і ремонту КТЗ чи його складових частин (систем) надаються замовнику на підставі договору про технічне обслуговування і ремонт КТЗ, що укладається відповідно до вимог цивільного законодавства між замовником і виконавцем (договір, наряд-замовлення, накладна, квитанція тощо).

Технічне обслуговування та ремонт КТЗ, їх складових частин (систем) виконуються згідно з вимогами Технічного регламенту за затвердженою виконавцем технологічною документацією (п. 1 розд. V Правил №615).

Технічний регламент з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів затверджено постановою Кабміну №643.

Отже, до типових форм первинних документів, зокрема, належить:

  • журнал обліку гарантійних ремонтів дорожніх транспортних засобів;
  • наряд-замовлення на надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу (дод. 1 до Правил №615);
  • акт передавання-приймання колісного транспортного засобу, його складових частин (систем) для надання послуг з технічного обслуговування і ремонту (дод. 2 до Правил №615);
  • акт передавання-приймання колісного транспортного засобу, його складових частин (систем) після надання послуг з технічного обслуговування та ремонту (дод. 3 до Правил №615).

 

ПДВ

Відповідно до пп. «б» пп. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Нормами пп. 186.4 ПКУ передбачено, що місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у пп. 186.2 та 186.3 ПКУ.

Оскільки послуги з гарантійних та інших видів ремонтів у цих пунктах не вказані, то місцем постачання таких послуг є місце реєстрації їх постачальника (виконавця).

У пп. 188.1 ПКУ зазначено, що база оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. При цьому база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених послуг не може бути нижче звичайних цін.

Згідно з п. 8 та 12 Порядку №1307 у разі постачання послуг отримувачу, який не зареєстрований як платник ПДВ:

у верхній лівій частині у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається тип причини «02» - складена на постачання неплатнику податку;

  • у графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник»;
  • у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)»;
  • проставляється умовний ІПН «100000000000»;
  • рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.

В декларації з ПДВ податкові зобов’язання за такими операціями відображаються в рядку 1.1.

 ***

Також читайте:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202416
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202414
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20243071
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202419
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024212