• Посилання скопійовано

Покупець не повертає накладні та акти з підписами: наслідки для продавця

Підприємство займається торгівлею та наданням послуг з ремонту. Дуже часто документи від покупців не повертаються. Чим загрожує відсутність видаткових накладних та актів виконаних робіт для підприємства?

Відповідь на це питання неоднозначна. Адже, з одного боку, господарська операція відбулася, а це означає обов’язок підприємства скласти про неї первинний документ. І, оскільки йдеться про надання послуг, слід зазначити, що глава 63 ЦКУ не містить обов’язкової вимоги щодо складання акту про передачу результатів таких послуг покупцю. З іншого боку, у підприємства немає документального підтвердження факту, що покупець прийняв результати наданих послуг та не має претензій.  Тож, доведеться лише сподіватися, що покупець не заявить такі претензії у майбутньому і оплатить надані послуги згідно з договором. А підставою для такої оплати може бути рахунок-фактура (або інвойс). 

 

Бухоблік

Мінфін листом від 16.02.2017 р. №31-11410-06-5/4339 надав роз’яснення щодо особливостей застосування первинних документів у зв’язку з прийняттям Закону № 1724-VIII. Нагадуємо, що цим Законом внесено зміни до Закону про бухоблік в частині спрощення документообороту підприємств шляхом зменшення вимог до первинного документа та скорочення переліку його обов’язкових реквізитів.

На думку Мінфіну, оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухобліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі або накладної.  Але тільки у разі  його оплати, що підтверджується відповідними документами.

Документами, що підтверджують оплату, можуть бути:

  • платіжне доручення;
  • розрахунковий чек;
  • касовий чек;
  • розрахункова квитанція;
  • виписка з карткового рахунку;
  • квитанція до прибуткового касового ордера тощо.

Рахунок-фактура може бути складений у паперовій або в електронній формі та повинен мати реквізити, які дають можливість ідентифікувати господарську операцію та її учасників, зокрема:

  • назву підприємства, від імені якого складено рахунок-фактуру;
  • назву контрагента;
  • зміст та обсяг господарської операції;
  • одиницю виміру господарської операції;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь в оформленні рахунку-фактури.

Податківці до рахунку-фактури (інвойсу) як заміни актам або накладним ставляться більш обережно, однак щодо послуг вони в цілому підтримують позицію Мінфіну. Ми цю проблему аналізували тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024307
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024576
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202495
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024113
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023135