• Посилання скопійовано

Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?

Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?

Спочатку розберемося з термінами.

Поняття транспортної етикетки не визначено законодавством України, але на практиці вона широко використовується для маркування вантажу. 

Відповідно до ст. 9 Закону №1955, перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні.

Такими документами можуть бути:

  • авіаційна вантажна накладна (Air Waybill);
  • міжнародна автомобільна накладна (CMR);
  • накладна СМГС (накладна УМВС);
  • коносамент (Bill of Lading);
  • накладна ЦІМ (CIM);
  • вантажна відомість (Cargo Manifest);
  • інші документи, визначені законами України.

Оскільки транспортні етикетки не визначені законами України, вони не можуть підтверджувати міжнародне перевезення.

CMR — це міжнародна автомобільна накладна, яка є товарно-транспортною накладною, що використовується у міжнародних вантажних автомобільних перевезеннях серед країн-учасниць Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів.  CMR є первинним доказом укладання договору перевезення, умов цього договору і прийняття вантажу перевізником 

Вона, зокрема, містить такі дані:

  • дата і місце складання вантажної накладної;
  • ім'я та адреса відправника;
  • ім'я та адреса перевізника;
  • місце і дата прийняття вантажу до перевезення і передбачене місце його доставки;
  • ім'я та адреса одержувача;
  • прийняте позначення характеру вантажу і спосіб його упакування та, у випадку перевезення небезпечних вантажів, їх загальновизнане позначення;
  • кількість вантажних місць, їх спеціальне маркування і нумерація місць;
  • вага вантажу брутто чи виражена в інших одиницях виміру кількість вантажу;
  • платежі, пов'язані з перевезенням (провізна плата, додаткові платежі, митні збори, а також інші платежі, що стягуються з моменту укладання договору до доставки вантажу);
  • інструкції, необхідні для виконання митних та інших формальностей;
  • заява про те, що перевезення здійснюється, незалежно від будь-яких умов, згідно з положеннями дійсної Конвенції.

Тобто саме СМR має бути складена на маршрут міжнародного перевезення товару від пункту А до пункту В. 

Вантажна накладна (CMR) складається в трьох оригінальних примірниках, підписаних відправником і перевізником. Ці підписи можуть бути надруковані чи замінені печатками відправника і перевізника, якщо це допускається законодавством країни, в якій складена вантажна накладна. Перший примірник передається відправнику, другий супроводжує вантаж, а третій залишається у перевізника.

Тобто штамп/печатка перевізника містить дані, які ідентифікують перевізника, і проставляється при відсутності даних в CMR і є обов’язковою лише у разі якщо це передбачено законодавством країни, в якій складена вантажна накладна

Таким чином, транспортна етикетка не належить до документів, які підтверджують міжнародне вантажне перевезення. А CMR є підтвердженням факту прийняття товару перевізником та доставки його отримувачу. Тому перевізник має надати CMR.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оформлення первинних документів: ініціали чи повне ПІБ
    Чи допускається використання ініціалів та прізвища посадової особи замість повного прізвища, імені та по батькові при оформленні первинних документів відповідно до чинного бухгалтерського законодавства України?
    Сьогодні 12:4493
  • Продаж товару посереднику: як оформити ТТН?
    Підприємство продає товар на умовах FCA підприємству-посереднику. Підприємство - посередник замовляє послуги перевезення і зі складу нашого підприємства товар одразу їде до кінцевого отримувача. Як в такому випадку заповнюються поля «Вантожовідправник» та «Вантажоотримувач» в ТТН? Як ТТН має виглядати з точки зору першого продавця (нашого підприємства), щоб підтвердити продаж?
    Сьогодні 10:1037
  • Опис нативної реклами в номенклатурі послуг
    Як правильно сформулювати назву та опис послуги "нативна реклама" у первинних документах (рахунок, акт) з метою коректного відображення в податковому та бухобліку, враховуючи специфіку цієї послуги?
    25.09.202536
  • Особливості заповнення ТТН при частковому відвантаженні
    Як коректно заповнити у ТТН розділ "Відомості про вантаж" (ціна без ПДВ та загальна сума з ПДВ) у випадку, коли товар з однієї видаткової накладної відвантажується кількома партіями, для кожної з яких складається окрема ТТН? Чи потрібно в кожній ТТН вказувати загальну суму всієї накладної, чи лише вартість відвантаженої партії?
    24.09.202565
  • Розвозка води по точках продажу: скільки потрібно ТТН?
    Підприємство видобуває та продає питну воду. Водій протягом дня здійснює розвозку по точкам продажу – кінцевим споживачам (фізособам); до автоматів розливу питної води, які розміщені в різних точках по місту, а також до лотків на ринку, в кіоски та магазини. Підприємство виписує на один автомобіль – одну ТТН на загальний обсяг завантаженої в нього продукції. Чи правильно робить підприємство? Чи потрібно оформляти окрему ТТН на кожну точку продажу?
    23.09.202551