• Посилання скопійовано

Чи є обмеження у кількості годин роботи за сумісництвом та у кількості суміщуваних посад?

Чи може керівник організації (за основним місцем - виконавчий директор) деякий час за сумісництвом виконувати роботу на посаді "керівник проекту"або "менеджер проекту" у інші, від основної роботи, години? Можливо більш правильно оформити так: виконавчий директор + доплата за суміщення посади? Чи є обмеження щодо кількості посад на суміщення?

У даному випадку можна оформляти виконавчого директора як працівника за сумісництвом на декількох посадах, так на умовах суміщення посад.

Сумісництво – це  виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом.

Якщо працівник за основним місцем роботи повинен працювати з 9.00 до 18.00, то за сумісництвом працівник може працювати в інші години – або до 9 години, або після 18 години. Або протягом будь-яких годин доби у дні, які є вихідними за основним місцем роботи. Заборони так працювати немає. Навпаки, навіть якщо підприємство працює з 9.00 до 18.00, деяким категоріям працівників, за потреби, може бути встановлено індивідуальний графік виходу на роботу (якщо вони не можуть або їм не доцільно працювати за графіком  підприємства). Відповідно, у вільний час від роботи за таким графіком працівники можуть працювати за сумісництвом.

Це слід зазначити або в наказі про прийняття на роботу, або в окремому наказі керівника за місцем роботи. У цьому питанні зайвих подробиць не буває – чим більше конкретики, тим менше питань буде у контролерів. 

Відповідно до встановленого за кожним місцем роботи за сумісництвом графіку працівник і має виходити на роботу та виконувати свої трудові обов’язки. Відповідно до фактичних виходів на роботу і зазначається кількість відпрацьованих годин у Табелі обліку робочого часу. У типовій формі такого Табелю не передбачено зазначення, коли саме протягом дня працівниками були відпрацьовані години.

Докладно про сумісництво читайте тут>> 

Суміщення професій (посад) передбачає виконання працівником поряд (тобто одночасно) із своєю основною роботою, передбаченою трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою) і виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи на одному і тому ж підприємстві за згодою працівника протягом встановленої законодавством тривалості робочого дня (п. 2 Постанови Ради Міністрів СРСР "Про порядок і умови суміщення професій (посад)" від 04.12.1981 р. №1145. Це означає, що, приміром, протягом часу з 9 до 18 години працівник може одночасно виконувати обов’язки за декількома посадами, які він суміщує.

Суміщення професій і посад на підприємстві оформляється наказом. У ньому обов'язково зазначається:

  •  назва професії (посади), за якою оформлюється суміщення;
  •  розмір доплати;
  • строк суміщення (якщо працівник буде суміщувати професію (посаду) протягом визначеного часу).

Щодо суміщення, то це рішення може бути прийняте за згодою працівника і роботодавця або ж лише на підставі рішення роботодавця.  Якщо рішення прийнято роботодавцем, тоді роботодавець зобов'язаний повідомити працівнику про зміни в організації виробництва та праці відповідно до ч. 3 ст. 32 КЗпП не пізніше ніж за два місяці.

Обмежень щодо кількості суміщення робіт в чинному законодавстві не встановлено.

Отже, якщо можливе виконання робіт працівником поряд із своєю основною роботою, передбаченою трудовим договором, додаткової роботи за іншою посадою, тоді слід оформлювати суміщення посад.

Якщо ж робота буде виконуватися крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час, то слід розглядати сумісництво.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Як звільнити працівника, який за кордоном та з яким відсутній зв’язок?
    Чи можна звільнити працівника без його заяви, який виїхав за кордон і з ним немає зв’язку півроку? Чи потрібно нараховувати компенсацію за невикористану відпустку?
    Сьогодні 10:0119
  • З відрядження у щорічну відпустку: відшкодування вартості зворотнього квитка
    Працівник неприбуткової організації їде в закордонне відрядження та після його закінчення залишається за кордоном у щорічній відпустці. Повертається тільки після закінчення цієї відпустки. Чи може неприбуткова організація відшкодувати повну вартість зворотнього квитка? Чи є це додатковим благом?
    10.05.2024307
  • Як нарахувати лікарняні після відпустки для догляду за дитиною?
    Працівниця працює в компанії з 2017 року, в 2021 році пішла в відпустку по вагітності та пологах, потім у відпустку для догляду за дитиною до 3 років. 12.03.2024 р. вийшла на роботу. З 09.04 по 12.04 була на лікарняному. Загальний страховий стаж - 19 років. Як розраховується середньоденна зарплата для нарахування лікарняних - за фактично відпрацьований час 12.03-08.04.2024 р. чи із розрахунку МЗП - 8000/30,44?
    08.05.202441
  • Залучення працівників до роботи у вихідні дні
    У зв'язку з виробничою необхідністю підприємство планує залучати у вихідні дні (субота та неділя) працівників для виконання певного виду робіт. Оплата праці буде проведена в двократному розмірі посадового окладу. На підприємстві затверджено такий графік роботи: робочі дні - понеділок-п'ятниця з 8:00 до 17:00, 12:00-13:00 обідня перерва вихідні – субота, неділя
    06.05.2024699
  • Бухгалтер у Громадській організації
    Бухгалтер працює на 2/3 ставки у ФОП. Як оформити роботу цього бухгалтера в громадській організації, яка фінансується за рахунок грантів: на 0,5 ставки чи на повну ставку?
    03.05.202438