• Посилання скопійовано

Працевлаштування за сумісництвом: скільки годин може працювати працівник?

Підприємство приймає на роботу зовнішнього сумісника, якому на основному місці роботи у табелі зазначили 8 годин на день. На скільки годин роботи можна прийняти працівника? Яку ставку платити: у повному обсязі чи пропорційно відпрацьованому часу? Як відобразити у штатному розписі - 1 чи 0,1 ставки?

Табелювання працівників, які працюють за сумісництвом

Якщо працівник за основним місцем роботи працює з 9.00 до 18.00, то за сумісництвом працівник може працювати або до 9 години, або після 18, або протягом будь-яких годин доби у дні, які є вихідними за основним місцем роботи. Заборони так працювати немає. Навпаки, навіть якщо підприємство працює з 9.00 до 18.00, деяким категоріям працівників (за потреби) може бути встановлено індивідуальний графік виходу на роботу .

Відповідно до встановленого таким чином (за кожним місцем роботи за сумісництвом) графіку працівник має виходити на роботу та виконувати свої трудові обов’язки. Відповідно до фактичних виходів на роботу зазначається кількість відпрацьованих годин у Табелі обліку робочого часу

У типовій формі такого Табелю не передбачено зазначення, коли саме протягом дня працівниками були відпрацьовані години. Типову форму Табелю можна за потреби змінити, оскільки вона має  рекомендаційний характер та за необхідності вона може бути доповнена іншими показниками, потрібними для обліку робочого часу на підприємстві.

Оплата праці суміснику, як і працівникам за основним місцем роботи, провадиться пропорційно до відпрацьованого часу працівника. Про оплату праці також слід зазначити у наказі про прийняття працівника чи у письмовому трудовому договорі.

У чинному законодавстві немає норми, яка передбачає роботу на 0,5 ставки, 0,1 ставки, 0,25 ставки.  Натомісь, у чинному законодавстві є норма про неповний робочий час, що регулюється ст. 56 КЗпП.

Вважаємо, що у штатному розписі біля назви посади зазначають штатні одиниці. Безпосередньо у наказі про прийняття працівника на роботу, слід вказати, що його прийнято на неповний робочий день, неповний робочий тиждень або ж неповний робочий тиждень з неповним робочим днем та конкретизувати години та дні роботи працівника.

***

Докладно про роботу за сумісництвом читайте у матеріалах:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024101
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202452
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024415
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427