Головна Усі консультації Праця та соціальний захист Трудові відносини

"Контрактник" на підприємстві та особливий період у країні

Чи потрібно звільняти працівника за п. 3 ст. 36 КЗпП у зв'язку із вступом на військову службу? Чи вважати працівника таким, що прийнятий на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації , що загрожує національній безпеці на строк до закінчення особливого періоду? Якими документами визначається особливість періоду? Чи діє на 05.01.2018 р. особливий період?

За працівниками, прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток  (cт.119 КЗпП).

Звільняти такого працівника відповідно до п.3 ст. 36 КЗпП категорично не можна.

На сьогоднішній день діє особливий період. У свій час у листі Міноборони від 20.10.2016 р. №316/1/906 зазначали: "Відповідно до статті 1 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" особливий період - це період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, підприємств, установ і організацій, а також виконання громадянами України свого конституційного обов'язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, який настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової).

Згідно з указом Президента України від 17.03.2014 р. №303 "Про часткову мобілізацію", затвердженого встановленим порядком, оголошено часткову мобілізацію, у зв'язку з чим в Україні настав особливий період.

У Законі України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" не визначено чіткого порядку припинення особливого періоду. Демобілізація - комплекс заходів, рішення про порядок і терміни проведення яких приймає Президент України, спрямованих на планомірне переведення національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на роботу і функціонування в умовах мирного часу, а Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати мирного часу.

Згідно зі статтею 11 зазначеного Закону "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"  рішення про демобілізацію із внесенням його на затвердження Верховною Радою України приймає Президент України.

Рішення щодо проведення демобілізації Президентом України не приймалося.

Питання щодо наявності особливого періоду в державі поза часом проведення мобілізації було предметом судового розгляду.

Вищий адміністративний суд України у постанові від 16.02.2015 р. (справа №800/582/14), виходячи із системного аналізу норм Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", зазначив, що закінчення періоду мобілізації не є підставою для припинення особливого періоду.

Ураховуючи зазначене, з огляду на зміст заходів мобілізації та демобілізації, визначених Законом України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"закінчення заходів мобілізації не припинило особливий період".

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Галина Казначей
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Праця та соціальний захист / Трудові відносини
Теги:
Трудові відносини

Коментарі: 1

Новини по темі

Консультації по темі