• Посилання скопійовано

Засновник-керівник без зарплати та бухгалтер без права підпису

В громадській організації тільки дві посади: керівник проекту та бухгалтер проекту. Чи потрібно подавати щодо бухгалтера до ДФС інформацію, як для головного бухгалтера? Чи може бути голова правління не прийнятий в штат та підписувати звітність?

Громадське об’єднання – це добровільне об’єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних інтересів. Громадське об’єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська спілка або громадська організація (п. 1 Закону «Про громадські об’єднання» від 22.03.2012 р. №4572-VI).

Утворення громадського об’єднання здійснюється на установчих зборах його засновників та оформлюється протоколом, який містить рішення про утворення (обрання) керівника, органів управління громадського об'єднання відповідно до затвердженого статуту (ст. 9 Закону №4572).

Питання щодо того, чи може виконувати функції керівника засновник юрособи, не отримуючи при цьому оплати за таке виконання, ми та контролюючі органи розглядали неодноразово: 

Якщо функцію керівника виконує засновник, не отримуючи дохід, ЄСВ не нараховується>>

Чи може засновник виконувати функції керівника в частині складання та підпису податкової звітнДиректор-засновник без зарплати: чи можливо це?>>>ості>>

Хто подає звітність у разі смерті засновника підприємства>>

Директор-засновник без зарплати: чи можливо це?>>>

Короткий висновок із цих роз’яснень наступний: 

1) уповноваженою особою юридичної особи, яка має право підпису звітності (зокрема, і податкової), є особа, визначена установчими документами юридичної особи. Отже, якщо протоколом зборів засновників визначено, що функції керівника виконуватиме один з них, і це буде зазначено в установчих документах юрособи, це цілком відповідає чинному законодавству;

2) виконувати обов’язки керівника засновник має право без отримання оплати і без укладання трудового договору із юрособою (хоча про це також слід зазначити у протоколі зборів засновників).  

Звісно, що щодо такого засновника, виконуючого обов’язки керівника юрособи, повинна бути інформація в ЄДР і у ДФС за місцем обліку юрособи. До ЄДР така інформація потрапляє з установчих документів та реєстраційної заяви (або заяви про зміну реєстраційних даних) юрособи. А ДФС отримує таку інформацію від держреєстратора (в разі внесення змін до реєстраційних даних – також на підставі поданої юрособою заяви за формою №1-ОПП або заяви про реєстрацію платником ПДВ, див. п. 9.2-9.3 Порядку №1588).   

Щодо того, хто у юрособи виконуватиме обов’язки головного бухгалтера, (точніше, хто матиме право підпису у звітності саме як головний бухгалтер), такої інформації в установчих документах юрособи немає. Згідно із ч. 4 ст. 8 Закону про бухоблік, для  забезпечення    ведення    бухгалтерського    обліку підприємство самостійно обирає форми його організації: 

  • введення до   штату   підприємства   посади   бухгалтера  або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером; 
  • користування послугами спеціаліста з бухгалтерського  обліку, зареєстрованого   як підприємець,  який  здійснює  підприємницьку діяльність без створення юридичної особи; 
  • ведення на   договірних   засадах   бухгалтерського    обліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою; 
  • самостійне ведення   бухгалтерського   обліку   та  складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства.  

Як правило, такий вибір здійснюється шляхом створення відповідного наказу керівника (або прописується у наказі про облікову політику юрособи, який теж затверджується керівником). У випадку, зазначеному у запитанні, це буде наказ засновника, що виконує обов’язки керівника громадського об’єднання.  

Звісно, про те, на якому варіанті ведення бухобліку зупинилася юрособа і хто матиме право підпису у звітності, ДФС за місцем обліку теж мають бути повідомлені. 

Якщо буде прийнято рішення про те, що складати (і підписувати) податкову звітність буде безпосередньо засновник громадського об’єднання, то повідомляти про наявність у юрособи бухгалтера без такого права підпису (фактично – не головного бухгалтера) не потрібно. Про це ми писали тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202496
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202451
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202436
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024401
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426