• Посилання скопійовано

Роботодавець не зобов’язаний вимагати в працівника підтвердження статусу сумісника

На підприємстві є працівники-сумісники, деякі мають, а деякі не мають основного місця роботи на іншому підприємстві. Чи можуть працівники працювати за сумісництвом на підприємстві (без основного місця роботи) і чи потрібно вимагати у працівників підтвердження з основного місця роботи?

За загальним правилом, працівників приймають за трудовим договором на підприємство як на основне місце праці, так і за сумісництвом.

Відповідно до ч. 3, 4 ст. 24 Кодексу законів про працю при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи. Але чи є серед них підтвердження того, що працівник одночасно працює чи не працює у іншого роботодавця, і режиму такої роботи?

Відповідно до п. 1 Постанови КМУ від 03.04.1993 р. №245 робітники, спеціалісти і службовці державних підприємств, установ і організацій мають право працювати за сумісництвом, тобто виконувати, крім своєї основної, іншу  роботу на умовах трудового договору. На умовах сумісництва працівники можуть працювати на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина у вільний від основної роботи час.

Для роботи за сумісництвом згоди адміністрації за місцем основної роботи не потрібно.

Також нагадаємо, що відповідно до ст. 25 КЗпП, при укладенні трудового договору забороняється вимагати від осіб, які влаштовуються на роботу, документи, подання яких не передбачено законодавством.

Чи не єдиним критерієм роботи за основним місцем є наявність трудової книжки за таким місцем роботи. Тому, якщо працівник при прийнятті на робот надає трудову книжку, у заяві про прийняття на роботу він вказує “... на основне місце праці...”.  Якщо працівник не надає трудову книжку, але бажає працевлаштуватися саме за основним місцем роботи, роботодавець має поцікавитися, а де така трудова книжка? Якщо це перше місце роботи, роботодавець заводить трудову книжку протягом 5 днів після початку трудових відносин. Якщо трудова книжка втрачена, роботодавець допомагає її відновити за правилами, встановленими Інструкцією №58.

Якщо працівника приймають за сумісництвом, то подання трудової книжки не вимагається, згоди роботодавця з основного місця праці не вимагається і в заяві про прийняття на роботу працівник вказує “... на роботу за сумісництвом...”.  При цьому, підприємство, яке приймає працівника за сумісництвом чинним законодавством не зобов'язане з'ясовувати, чи має такий працівник основне місце праці.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Компенсація витрат на паливо працівнику у відрядженні
    Як документально оформити та правильно розрахувати компенсацію витрат на паливо, якщо працівник використовує власний автомобіль для службового відрядження? Які податкові наслідки виникають у підприємства при такій компенсації?
    19.09.202525
  • Основна та додаткова відпустки: що оплачується, а що - компенсується?
    Працівник має право на додаткову відпустку на дітей віком до 15 років (10 к.днів) та 31 к.день щорічної відпустки (24 - основної та 7 - додаткової за особливий характер праці). Чи правомірно буде надати йому 10 днів додаткової та 14 днів щорічної (разом - 24 к.дні), а за решту днів щорічної відпустки (17 к. днів) виплати компенсацію?
    19.09.202527
  • Положення про оплату праці та преміювання в неприбутковій організації
    Які основні вимоги та структура документа "Положення про оплату праці та преміювання" для неприбуткової організації? Необхідно надати приклад такого положення з урахуванням специфіки діяльності та законодавчих обмежень щодо неприбуткового статусу
    19.09.202524
  • Оформлення відрядження за кордон на виставку
    Який порядок документального оформлення відрядження працівників за кордон на виставку, пов’язану з госпдіяльністю? Які документи є обов'язковими для видачі працівнику та для подальшого подання в бухгалтерію для підтвердження витрат, пов’язаних з відрядженням на виставку? Як правильно визначити суму авансу, що перераховується на картку?
    19.09.202546
  • Відшкодування витрат на проживання під час відрядження
    Як правильно оформити авансовий звіт та відшкодувати витрати на проживання двом працівникам, які проживали в одному двомісному номері, якщо для підтвердження витрат надано один рахунок на загальну суму (2600 грн) із зазначенням обох прізвищ, та один фіскальний чек на цю ж суму?
    17.09.202560