• Посилання скопійовано

Яку фінзвітність подавати суб'єкту мікропідприємництва та чи створювати резерв відпусток

Основний вид діяльності підприємства, яке перебуває на загальній системі оподаткування, за КВЕД 68.20 – надання в оренду приміщень. Кількість працівниківи – 4. Загальний дохід в місяць – до 20 тис. грн. Яку фінзвітність подавати? Чи можна не створювати резерв відпусток?

Щодо форми, за якою подається фінансова звітність. Зараз юрособи складають фінансову звітність за формами, затвердженими або НП(С)БО 1, або П(С)БО 25. Норми П(С)БО 25 застосовуються суб'єктами малого підприємництва - юридичними особами. Це положення (стандарт) установлює зміст і форму Фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва в складі Балансу (форма №1-м) і Звіту про фінансові результати (форма №2-м) та порядок заповнення його статей, а також зміст і форму Спрощеного фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва в складі Балансу (форма №1-мс) і Звіту про фінансові результати (форма №2-мс) та порядок заповнення його статей. 

При цьому фінансову звітність в складі Балансу (форма №1-м) і Звіту про фінансові результати (форма №2-м) складають суб'єкти малого підприємництва — юрособи. А спрощену фінзвітність  в складі Балансу (форма №1-мс) і Звіту про фінансові результати (форма №2-мс) складають юрособи, що відповідають критеріям мікропідприємництва. Критерії поділу юросіб на зазначені категорії встановлює ГКУ

Відповідно до ч. 3 ст. 55 ГКУ, суб'єктами малого підприємництва є зокрема:

  • юридичні особи будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом НБУ.

Суб'єктами мікропідприємництва є зокрема:

  • юридичні особи будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 10 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 2 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом НБУ.

Виходячи з умов запитання, підприємство належить до суб’єктів мікропідприємництва, отже, має складати та подавати саме спрощену фінансову звітність (за формами №1-мс та №2-мс). 

Проте, слід пам’ятати, якщо підприємство за результатами діяльності протягом року втратило ознаки відповідності критеріям суб'єкта малого підприємництва, то фінансовий звіт таким підприємством складається за звітний період, у якому це відбулось, і подальші періоди поточного (звітного) року, вже відповідно до НП(С)БО 1. У цьому випадку бухгалтерська звітність, що містить інформацію про фінансовий стан, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства за звітний період складається за формами наведеними у додатках 1 і 2 до НП(С)БО 1.

Щодо обов’язку створювати забезпечення (резерви) на оплату відпусток

У п. 8 П(С)БО 25 зазначено, що суб'єкти малого підприємництва, що відповідають критеріям мікропідприємництва можуть не створювати забезпечення наступних витрат і платежів (на виплату наступних відпусток працівникам, виконання гарантійних зобов'язань тощо), а визнають відповідні витрати у періоді їх фактичного понесення.

Норми П(С)БО 11 «Зобовязання», яким власне і створюються забезпечення для відшкодування майбутніх операційних витрат на виплату відпусток працівникам, поширюються на юридичних осіб незалежно від форм власності (крім бюджетних установ та підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності). Загалом, мета створення забезпечення, це фактично відображення в балансі неминучих витрат, яких підприємство внаслідок минулих подій може зазнати в майбутньому. Резерв відпусток, це рівномірний щомісячний розподіл витрат на оплату майбутніх відпусток працівників. Враховуючи п. 18 П(С)БО 11, залишок забезпечення переглядається на кожну дату балансу та, у разі потреби, коригується (збільшується або зменшується). 

Якщо підприємство забезпечення не створює, або якщо для виплати відпусткових суми створеного забезпечення недостатньо, то виплата відпусткових працівнику понад суму створеного забезпечення буде відображена у витратах за фактом нарахування такої суми (Д-т витратного рахунку К-т 661). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • З відрядження у щорічну відпустку: відшкодування вартості зворотного квитка неприбутковою організацією
    Працівник неприбуткової організації (представниство іноземної компанії в Україні, яке є неплатником податків) їде в закордонне відрядження і після його закінчення залишається за кордоном у щорічній відпустці. Повертається на тиждень пізніше, ніж зазначено в Наказі про відрядження. Але наказом директора узгоджена відпустка і все прописано в Положенні про відрядження. Чи може неприбуткова організація відшкодувати повну вартість зворотного квитка?
    22.08.202524
  • Врахування річної премії при розрахунку відпускних
    Директору в червні 2025 р. нарахували і виплатили річну премію за 2024 рік в сумі 100 тис. грн, він пішов у відпустку з 18.08.2025 р. за період з 08.2024 по 07.2025 р. В яких місяцях потрібно враховувати цю премію для нарахування відпускних?
    22.08.2025122
  • Включення першого місяця роботи до розрахунку лікарняних
    Працівника прийнято на роботу 02.09.2024 р., оскільки 1 вересня було в неділю. Лікарняний надано з 21.07.2025 р. по 28.07.2025 р. Чи враховується вересень 2024 року до розрахункового періоду для обчислення середньоденної заробітної плати?
    22.08.2025132
  • Лікарняний під час відпустки: перенесення та розрахунок
    Якщо працівник пішов у відпустку і під час відпустки відкрито лікарняний, то дні відпустки переносяться пізніше і сам розрахунок проводимо по-новому?
    22.08.2025118
  • З окладу за якою посадою проводиться доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника?
    На підприємстві є єдиний бухгалтер, який виконує функцію головного бухгалтера (так як він тривалий час не з'являється на роботу) з доплатою 50% окладу. Загальна зарплата за місяць становить 15500,00 (10000 - оклад бухгалтера+5500 - 50% окладу головного бухгалтера.) В квітні бухгалтер йде у відпустку і його обов'язки буде виконувати директор. З якого окладу робити 50% доплати директора за тимчасове виконання обов'язків бухгалтера: з окладу бухгалтера чи окладу бухгалтера +50% доплати за виконання обов'язків головного бухгалтера -15000,00?
    21.08.2025293