• Посилання скопійовано

Працівник був допущений до роботи, але не приступив до її виконання: що з повідомленням у ДФС?

23 вересня 2015 р. працівник оформився на роботу. З 24 вересня 2015 р. було підписано трудовий договір і видано наказ, а також відправлено повідомлення в ДФС. 24 вересня 2015 р. працівник в телефонному режимі повідомляє, що на роботу не виходить. Як бути кадровику? На основі чого подавати "скасовуюче" повідомлення?

За приписами ст.24 Кодексу законів про працю працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення органу ДФС про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника ЄСВ за формою згідно з додатком до постанови Кабміну від 17.06.2015 року №413 «Про порядок повідомлення державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» (далі — Порядок №413) до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором. 


За формою  самого Повідомлення, яка затверджена Постановою №413, у роботодавця є можливість як подати відомості про прийняття працівника на роботу, так і скасувати подане повідомлення.

Проте, за умовами запитання, працівник був допущений до роботи, але фактично не приступив до її виконання, що на нашу думку, не дає права на надсилання “скасовуючого” повідомлення. Втім, це не заборонено й не суперечить приписам Порядку №413.

Зважаючи на те, що офіційна машина по організації процесу прийняття працівника на роботу фактично запущена - укладений трудовий договір, прийнятий наказ про прийняття на посаду (на підставі якого і надсилається повідомлення до органу ДФС), вчинений запис в трудову книжку внесений, то у разі, коли працівник не приступив до роботи 24.09.2015 року він може бути звільнений лише на загальних підставах. Наприклад, за його власним бажанням, за угодою сторін або за прогул.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оповіщення працівників про їх виклик до ТЦК на підприємстві: які дії ФОПа?
    ФОП отримав лист - розпорядження про оповіщення працівників (чоловіків про їх виклик до ТЦК певного дня і в певній годині). Що ФОП має зробити?
    Сьогодні 13:5513
  • Довідка ОК-5 без наявності стажу
    Якщо сформували довідку ОК-5, а в графі "Усього. грн" - сума заробітної плати є, а ось в графі "Страховий стаж" - проставлено "0", то це не правильна подана/прийнята звітність?
    Сьогодні 09:0240
  • Як правильно заповнити суму перевитрати в авансовому звіті?
    Директор оплачує послуги Нової пошти власними коштами. Пізніше подає авансовий звіт на відшкодування йому коштів. При заповненні авансового звіту від 23.04.2025 р. у сумі 80 грн, є перевитрата в сумі накопичених двох авансових звітів (не компенсованих) - 240 грн грн. Загальна сума заборгованості за працівником - 320 грн. 25.04.2025 р. підприємсво сплатило всю суму заборгованості. Як правильно заповнити суму сплати в авансовому звіті: всю суму оплати 320 грн ставити в останньому звіті і номер платіжної інструкції, чи потрібно в кожному звіті відображати один номер платіжної інструкції і суму заборгованості, яка виникла за кожним звітом окремо без накопичення?
    19.08.202556
  • Середня заробітна плата для підприємств з роздрібної торгівлі алкогольними напоями
    Після змін до ст. 42 Закону №3817 (Закон №4536 від 16.07.2025 р.) незрозуміло, як правильно рахувати: у підприємства є ліцензія на роздрібну торгівлю алкоголем, продавець працює на 0,5 ставки, решта працівників — на опті, ще є мобілізовані. Чи потрібно всім забезпечити середню зарплату не менше 2 МЗП і чи враховувати мобілізованих у цьому розрахунку?
    14.08.2025870
  • Як розрахувати кількість днів в відрядженні?
    Відповідно до наказу працівник відряджений у Київ з 8 по 9 серпня. Працівник не бажає скоритатися іншим транспортом, окрім поїзда, який вибуває в 23:30 7 серпня. Яким чином розрахувати кількість днів в відрядженні?
    11.08.202573