• Посилання скопійовано

Зміна керівника: нюанси

Як бути з повідомленням ДФС при зміні керівника ТОВ, якщо спочатку інформація вноситься в держреєстр, потім отримуються ключі ЕЦП? Чи може новий директор видати наказ про вступ в обов'язки директора через місяць після внесення змін у держреєстр та подати повідомлення?

Призначення (зміна) керівника супроводжується наступними діями:

1. Обрання відповідної кандидатури загальними зборами засновниками, якщо підприємство створене однією особою — рішенням засновника(ів) ТОВ про призначення відповідної особи на посаду керівника,

УВАГА! У протоколі загальних зборів (рішенні власника) вказується дата призначення керівника на посаду, відповідна дата (або якщо такої не визначено, то дата протоколу загальних зборів/рішення власника) заноситься до реєстраційної картки та попадає до ЄДР. Відповідні відомості містяться в ЄДР у відкритому доступі на веб-сайті >>>.


2. Подання відповідних відомостей до державного реєстратора (реєстраційна картка №4 про зміни щодо відомостей, що містяться в ЄДР про ТОВ), де вказується особа керівника та дата його призначення,

3. Незважаючи на те, що державний реєстратор надсилає відповідні повідомлення про постановку на облік, зокрема, до фіскальних органів, подання документів до органів ДФС на реєстрацію платником ПДВ чи обрання спрощеної системи оподаткування вимагатиме подання наказу на призначення керівника, в якому вказується дата, якою він приступає до роботи.

Отже, маємо дві ситуації:

Ситуація 1. Дата призначення вказана у протоколі загальних зборів (рішенні власника) ТОВ. В такому разі, вступ на посаду відбувається саме вказаною в рішенні датою. Ця ж дата заноситься в реєстраційну картку форми №4 та буде наявна в загальному доступі на сайті https://usr.minjust.gov.ua/. Відповідно цю дату буде повідомлено податковим органам.

Ситуація 2. Дата призначення не вказана у протоколі загальних зборів (рішенні власника) ТОВ. В такому разі, вступ на посаду відбувається датою, наступною за датою звільнення попереднього керівника. Саме ця дата вказується в ЄДР. Водночас, тут слід звернути увагу на те, що у разі, якщо власники не вказують дату призначення нового керівника, то, зазвичай, вказується, що протягом певного часу (наприклад, один місяць з дати протоколу загальних зборів) відбувається передача справ

Втім, Ситуація 2 може мати й інший розвиток. Наприклад, при зміні керівника в ЄДР внесли зміни за реєстраційною карткою №4 та вказали саме дату складення протоколу загальних зборів. Адже, скажімо, оригінал чи завірена копія такого протоколу обовязково подається держреєстратору.

Але, це не забороняє знову зібратись засновнику(ам) та внести зміни до протоколу зборів (чи винести новий протокол) у звязку з передачею справ та перенести дату вступу на посаду нового керівника. Відповідні зміни слід подати й держреєстратору разом з протоколом.

В обох ситуаціях слід зважати на те, що податкові органи керуються даними ЄДР, адже до ЄДР заносяться відомості про дату обрання (призначення) керівника. Тому, при складенні протоколів слід подбати про зазначення чітких формулювань та дати призначення (вступу на посаду) нового керівника, щоби запобігти різним тлумаченням з метою застосування штрафів за неповідомлення податкових органів про прийняття працівника.

Наприклад, в протоколі вказати, що загальними зборами обрано нового керівника. Дата вступу на посаду (призначення) відбудеться протягом ... відповідного строку або на ... відповідну дату (після звільнення попереднього). В такому разі, в ЄДР буде дата обрання, а вступ на посаду — іншою датою з відповідним повідомленням. У разі спору — є оригінал чи завірена копія протоколу у державного реєстратора, де наведені чіткі обставини про про обрання конкретної особи керівником, який вступає на посаду на вказану дату або з настанням певних обставин (звільнення попереднього чи чергового протоколу загальних зборів засновника(ів) ТОВ).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024109
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024436
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427