• Посилання скопійовано

Укладення трудового договору з підприємцем: порядок

Який порядок укладення трудового договору з фізособою-підприємцем?

Згідно зі ст. 24-1 КЗпП, у разі укладення трудового договору між працівником і фізичною особою фізична особа або за нотаріальним дорученням уповноважена нею особа повинна у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи зареєструвати укладений у письмовій формі трудовий договір у державній службі зайнятості за місцем свого проживання у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення.

При реєстрації трудового договору сторони повинні пред'явити паспорт та подати такі документи: 

1) ФО-підприємець — виписку або витяг з Єдиного державного реєстру (Порядок №260 встановлює подання свідоцтва про реєстрацію підприємницької діяльності, потрібно зазначити, що у документі не враховано зміни до Закону №755)14, довідку відповідної ДПІ про ідентифікаційний код (реєстраційний номер);

Відповідно до ч.4 ст. 43 Закону України від 15.05.2003 р. №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» державним реєстратором видається виписка з Єдиного державного реєстру.

2) працівник, який влаштовується на роботу до фізособи, — трудову книжку, довідку та копію відповідної ДПІ про ідентифікаційний код (реєстраційний номер);

3) особа, яка вперше шукає роботу і не має трудової книжки, — довідку та копію відповідної ДПІ про ідентифікаційний код (реєстраційний номер).

Зверніть увагу: реєстрація трудового договору може здійснюватись:

1) при особистій присутності підприємця та найманого працівника;

2) через довірену особу підприємця в присутності працівника;

3) при особистій присутності підприємця, але без участі працівника.

Якщо підприємець використовує варіант 2, тобто подає документи через довірену особу, то крім наведених документів слід також подати :

— копії і оригінал нотаріально завіреного доручення на представництво інтересів підприємця;

— паспорт довіреної особи.

У випадку використання варіанта 3, тобто відсутності працівника при проведенні державної реєстрації трудового договору, підприємець (або за нотаріальним дорученням уповноважена ним особа) має подати такі документи:

— підписаний сторонами трудовий договір у трьох примірниках із нотаріально посвідченим підписом працівника;

— виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців;

— довідку про присвоєння реєстраційного номера (за наявності);

— копію довідки про присвоєння реєстраційного номера, виданої працівникові;

— трудову книжку працівника (за наявності);

— паспорт.

Після подання всіх необхідних документів відповідальна особа центру зайнятості в день подання трудового договору реєструє його у книзі реєстрації трудових договорів. Трудовому договору присвоюється номер і ставиться дата його реєстрації. Якщо працівник був відсутнім при проведенні держреєстрації трудового договору, відповідальна особа центру зайнятості повертає підприємцеві (або за нотаріальним дорученням уповноваженій нею особі) два примірники такого договору з відміткою про реєстрацію.

Підприємець зобов'язаний вручити під розписку працівникові один примірник зареєстрованого трудового договору протягом трьох робочих днів з дня його отримання, а також повернути йому трудову книжку із записом про прийняття на роботу.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024110
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024439
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427